Cztery firmy z Mazur połączyły siły i stworzyły wspólny projekt „M2 System”

Mazury
Mazury / fot. materiały prasowe

Mazury stały się miejscem realizacji nowatorskiego modelu współpracy międzysektorowej. Cztery lokalne przedsiębiorstwa połączyły siły i stworzyły wspólny projekt „M2 System”. Inicjatywa, realizowana przy wsparciu Funduszy Europejskich z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, zakłada integrację usług turystycznych w jeden kompleksowy produkt, odpowiadający na potrzeby współczesnych odbiorców.

Inicjatywę tworzą: Hotel Robert’s Port – czterogwiazdkowy obiekt z własnym portem pasażerskim, Grupa Amax – operator mariny i specjalista w zakresie eventów oraz gastronomii, Camp-Pisz – kompleks wypoczynkowy z ofertą aktywności sportowych oraz Róża Wiatrów – największa na Mazurach szkoła żeglarska, koncentrująca się na edukacji dzieci i młodzieży.

„Widzieliśmy, że pojedyncze działania nie wystarczą. Turyści szukają dziś gotowych doświadczeń, zróżnicowanych usług i spójnej jakości. Razem jesteśmy w stanie zaproponować coś wyjątkowego” – mówią przedstawiciele firm.

W ramach projektu zrealizowano siedem zadań inwestycyjnych. Zmodernizowano infrastrukturę i zakupiono nowy sprzęt, rozbudowano ofertę gastronomiczną, rozwinięto bazę noclegową, a także stworzono wspólną platformę sprzedażową. Powstały również trzy odrębne produkty turystyczne: „Mazurskie Podróże Kulinarne”, „Mazury – czasoprzestrzeń kultury” oraz „Mazurskie Centra Aktywności”.

Celem inicjatywy było stworzenie spójnej narracji o Mazurach jako destynacji turystycznej, która łączy rekreację, kulturę i ofertę kulinarną. Partnerzy podkreślają, że projekt pozwolił im nie tylko poszerzyć ofertę, ale również zmienić sposób działania.

„To było coś więcej niż tylko inwestycja – to próba stworzenia jednej opowieści o Mazurach, która łączy turystykę, rekreację, kulturę i smak. I która mówi do gościa jednym głosem, choć realizuje ją kilka firm. Zaczęliśmy myśleć w kategoriach wspólnoty, promowania się nawzajem i tworzenia pakietów usług. Tak powstała zupełnie nowa jakość działania w mazurskiej turystyce” – zaznaczają przedstawiciele firm.

Współpraca zaowocowała nie tylko nowymi produktami i miejscami pracy, ale również wzrostem rozpoznawalności regionu jako nowoczesnej i innowacyjnej destynacji. Trzech z czterech partnerów projektu kontynuuje rozwój, sięgając po kolejne środki – tym razem z Funduszy Norweskich.