Cyfrowy system witania gości w hotelach Accor

Innowacyjny sposób witania gości zostanie wdrożony przed końcem 2014 roku w 1 000. hoteli Grupy Accor na całym świecie. Pierwszym pilotażowym obiektem w Polsce, w którym goście mogą już skorzystać z nowej usługi jest hotel Mercure Warszawa Grand.
Zameldowanie w hotelu nie będzie wiązało się już z szeregiem formalności administracyjnych, dzięki czemu procedura stanie się znacznie szybsza.
Vivek Badrinath z grupy Accor powiedział: „Zdolność do nieustannego integrowania nowych technologii oraz poprawy sposobu obsługi gości i funkcjonowania hoteli pozostaje w centrum naszej strategii innowacji. Accor korzysta z cyfrowej technologii stawiając ją w służbie swoich gości na każdym etapie ich kontaktów z hotelem – przed, w trakcie i po ich pobycie – dostosowując usługi do nowych zwyczajów konsumpcyjnych, które stają się coraz bardziej mobilne i internetowe.”
Dwa dni przed przyjazdem do hotelu goście otrzymują zaproszenie do zameldowania się w hotelu przez Internet, jeśli dokonali rezerwacji bezpośrednio w Accor lub jeśli są posiadaczami karty lojalnościowej Le Club Accorhotels.
W dniu przyjazdu gość otrzymuje powitalną wiadomość SMS potwierdzającą, że przygotowany pokój na niego czeka oraz zawierającą praktyczne informacje ułatwiające podróż (dojazd do hotelu, kody dostępu na parking hotelowy, itp.).
W momencie przyjazdu gościa do hotelu klucz jest już przygotowany i wydawany od razu, bez zwyczajowych, administracyjnych formalności. Pracownicy recepcji mają dzięki temu możliwość poświęcenia czasu na odpowiednie powitanie gości oraz zadbanie o ich potrzeby.
W dniu wyjazdu, goście mogą szybko opuścić hotel. W celu wymeldowania się przekazują jedynie obsłudze swój klucz, co będzie oznaczało, że zwalniają pokój. Faktura zostanie im przesłana mailem.
Nowy system został sprawdzony w około dwudziestu hotelach we Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Belgii i Holandii. Usługę wdrożono już w 60 hotelach w 13 krajach. Docelowo do końca 2014 roku będzie funkcjonowała w 1 000 hoteli, co stanowi niemal 30 proc. sieci.
W Polsce pierwszym hotelem, w którym goście mogą skorzystać z ekspresowego check-in’u i check-out’u jest Mercure Warszawa Grand. W dniu spodziewanego zameldowania się w hotelu klienci otrzymają SMS o treści: „Twój pokój w Mercure Warszawa Grand jest już gotowy. Do zobaczenia wkrótce!” Dodatkowo, w zależności od sposobu transportu w wiadomości znajdą się dodatkowe informacje jak: „Najbliższy przystanek komunikacji miejskiej to DH SMYK. Do zobaczenia!”, „Wjazd na parking od ulicy Wspólnej. Do zobaczenia!” czy „Znajdujemy się na ul. Kruczej 28. Do zobaczenia!”
Christine Pouletty, kierownik projektu powiedziała: „Innowacja ta polega na zapewnieniu gościom ciepłego, spersonalizowanego powitania oraz oszczędzania ich czasu dzięki nowym technologiom. Pierwsze informacje zwrotne uzyskane od hoteli wyposażonych w nowy system są bardzo zachęcające, ponieważ ponad 90 proc. którzy korzystali z tej usługi twierdzi, że są gotowi skorzystać z niej ponownie. Kolejki są coraz mniejsze, a hotelarze są bardziej dostępni dla swoich gości. Mogą poświęcić się całkowicie pełnieniu roli gospodarzy.”
POWIĄZANE WPISY
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty
16 lipca 2025
IGHP: czerwiec bardzo udany dla hotelarzy – wysoka frekwencja i wzrosty cen
Czerwiec był dla branży hotelarskiej miesiącem udanym, zarówno pod względem obłożenia,…
0 Komentarzy5 Minuty
14 lipca 2025
Mövenpick Grand Hotel Wrocław zachwyca po rewitalizacji
Po latach rewitalizacji zabytkowy hotel przy wrocławskim Dworcu Głównym wznowił…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Delegacja z dziećmi? Coraz częstszy scenariusz pracujących rodziców
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję SW Research na zlecenie Leonardo…
0 Komentarzy3 Minuty
19 sierpnia 2025
Handwritten Collection otworzy nowy obiekt na Węgrzech
Handwritten Collection, marka hoteli Accor, jesienią tego roku otworzy pierwszy obiekt na…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Hotelarze odpowiadają na ataki w sprawie KPO
Branża turystyczna, która w czasie pandemii (a potem wojny za naszą wschodnią granicą)…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Mercure otwiera nowy hotel w Alba Iulia w Rumunii
Mercure otwiera pierwszy w Alba Iulia obiekt działający w ramach międzynarodowej sieci.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym.…
0 Komentarzy4 Minuty
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty
21 lipca 2025
Arche stawia na eventy. 5 tysięcy wydarzeń i 200 mln zł wpływów
Arche SA zwiększa swoją obecność w sektorze spotkań i wydarzeń (MICE), obsługując tysiące…
0 Komentarzy7 Minuty
16 lipca 2025
IGHP: czerwiec bardzo udany dla hotelarzy – wysoka frekwencja i wzrosty cen
Czerwiec był dla branży hotelarskiej miesiącem udanym, zarówno pod względem obłożenia,…
0 Komentarzy5 Minuty
14 lipca 2025
Mövenpick Grand Hotel Wrocław zachwyca po rewitalizacji
Po latach rewitalizacji zabytkowy hotel przy wrocławskim Dworcu Głównym wznowił…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Delegacja z dziećmi? Coraz częstszy scenariusz pracujących rodziców
Z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję SW Research na zlecenie Leonardo…
0 Komentarzy3 Minuty
19 sierpnia 2025
Handwritten Collection otworzy nowy obiekt na Węgrzech
Handwritten Collection, marka hoteli Accor, jesienią tego roku otworzy pierwszy obiekt na…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Hotelarze odpowiadają na ataki w sprawie KPO
Branża turystyczna, która w czasie pandemii (a potem wojny za naszą wschodnią granicą)…
0 Komentarzy3 Minuty
11 sierpnia 2025
Mercure otwiera nowy hotel w Alba Iulia w Rumunii
Mercure otwiera pierwszy w Alba Iulia obiekt działający w ramach międzynarodowej sieci.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym.…
0 Komentarzy4 Minuty
31 lipca 2025
B&B HOTELS modernizuje obiekty w Bytomiu i Piotrkowie Trybunalskim
B&B HOTELS zmodernizowało recepcje i lobby w hotelach w Bytomiu i Piotrkowie…
0 Komentarzy2 Minuty