70 proc. oferty TUI poza sprzedażą agencyjną

archiwum TUI Poland

Strategia biznesowa nakierowana na bezpośrednie kanały sprzedaży jest owocna. Naszym głównym celem jest osiągnięcie 70 proc. sprzedaży przez kanały własne – mówi w rozmowie z przedstawicielem WaszejTurystyki.pl, Marek Andryszak, prezes TUI Poland.

Ulubione kierunki Polaków – niezmienne
Zakończony rok oceniam bardzo dobrze. Osiągnęliśmy przychody na poziomie 565 milionów złotych, zaś liczba klientów – wyniosła około 200 tysięcy, wynik finansowy jest dodatni. Mocno pracowaliśmy na taki rezultat [rzez ostatnie lata.
Ulubione kierunki wyjazdów Polaków pozostają niezmienne od kilku lat – Turcja, Grecja, Hiszpania – Wyspy Kanaryjskie wraz z Balearami. W tym roku dużą popularnością cieszyła się również Bułgaria.

Po raz pierwszy zysk

W ostatnich latach spółka TUI Poland przynosiła z roku na rok mniejsze starty. Po raz pierwszy od czterech lat zakończyliśmy rok zyskiem na poziomie 3 milionów złotych. Liczba klientów nie zmieniła się w stosunku do roku poprzedniego.

Polacy wyjeżdżają z uznanymi biurami podróży

To był bardzo korzystny okres dla branży turystycznej. Rośnie liczba osób, które decydują się na zagraniczny wyjazd. Na dobre wyniki wpłynął również brak znacznych wahań na rynku paliw i walut. Co mnie bardzo cieszy to również fakt, że po fali bankructw w 2012 roku, Polacy decydują się na wyjazd z zaufanymi, bezpiecznymi biurami podróży z dobrą marką.

Bezpośrednie kanały sprzedaży to sukces
Niespodzianką negatywną dla spółki okazał się większy popyt na wyjazdy Grecji. Nie przewidzieliśmy tak dużego zainteresowania tym kierunkiem.
Miłą niespodzianką w zakończonym roku była sprzedaż wakacji TUI w Internecie. Strategia biznesowa nakierowana na bezpośrednie kanały sprzedaży jest owocna.

Przebojem będzie Grecja
W nadchodzącym sezonie zadbaliśmy o odpowiednią ofertę grecką. Poszerzyliśmy portfolio hotelowe na Krecie, dodając kolejne po Heraklionie lotnisko – Chania. Latem 2014 z TUI będzie można wypoczywać również na Rodos, Zakynthos, Korfu i Kos oraz wyspie Karpathos, która jest kolejną nowością w ofercie TUI.
Zwiększamy ilość miejsc na rejsach na portugalską wyspę Maderę. Od czerwca będzie można tam polecieć z Warszawy, Katowic i Poznania.
Poszerzamy również ofertę hoteli w Turcji, na Balearach oraz w Bułgarii.
Prognozujemy wzrost zainteresowania ofertą TUI Poland na poziomie kilkunastu procent na wszystkich kierunkach.
Nadchodzący rok to również kolejny krok w realizacji naszej strategii sprzedaży. Naszym głównym celem jest osiągnięcie 70 proc. sprzedaży przez kanały własne.