To był bardzo dobry rok Neckermanna

Tylko w miesiącach letnich z Neckermannem wyleciało na wakacje o 27 proc. więcej turystów niż przed rokiem. Rok turystyczny firma zakończyła 11,7 milionowym zyskiem (o prawie 60 wyższym o roku poprzedniego).

Rok finansowy zakończył się 30 września i, jak podkreślił prezes Neckermanna Polska, Krzysztof Piątek: „Uzyskaliśmy zysk o 59,5 proc. wyższy niż w poprzednim roku finansowym i wyniósł on 11,7 mln zł. Obroty wyniosły 332,79 mln zł, co z kolei oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok 10 proc. Latem zanotowaliśmy 27 proc. wzrost sprzedaży wycieczek samolotowych. Słabsza byłą sprzedaż imprez dojazdem własnym, ale to zjawisko powszechne na całym polskim rynku. W roku turystycznym (który skończył się 31 października) obsłużyliśmy ok. 148 tys. klientów, co oznacza wzrost o ok. 7 proc. Zysk netto z 7,349 mln zł wzrósł do 12,725 mln zł a zysk brutto wyniósł w tym roku 14,5 mln zł. Mogę powiedzieć z zadowoleniem, że udał nam się kolejny rok. Mam też nadzieję, że ten dynamiczny wzrost wyników finansowych, będzie kontynuowany również w przyszłym roku. Już w tej chwili wzrost sprzedaży oferty na rok turystyczny 2014-2015 wynosi 8 proc., a przecież mamy obecnie niski sezon sprzedażowy.”

Efe Türkel, zastępca dyrektora zarządzającego i dyrektor d/s transformacji Neckermann Polska, powiedział: „Co nam się udało w tym roku? Przede wszystkim jesteśmy zadowoleni z wejścia na rynek turecki, Wydaliśmy po raz pierwszy w zeszłym roku oddzielny katalog poświęcony temu rynkowi. Obecnie uzyskaliśmy mniej więcej piątą-szóstą pozycję w Turcji, jeśli chodzi o touroperatorów z Polski. Koncern Thomas Cook ma w Turcji bardzo wysoką pozycję, sprzedaje tam 1,5 imprez rocznie. Staramy się bazować oczywiście na ich kontaktach i doświadczeniach. W minionym sezonie sprzedawaliśmy kierunek Antalyę, zanotowaliśmy tutaj wzrost 230 proc. Uznaliśmy, że należy kontynuować działania na tym rynku. Rozszerzamy naszą ofertę o wybrzeże Morza Egejskiego (Dalaman z kurortami Marmaris, Icmeler i Fethiye).
W tym roku zdecydowaliśmy się wydać oddzielny katalog z ofertą bułgarską. Neckermann jest od kilku lat numerem jeden w Bułgarii. W dedykowanym Bułgarii katalogu, znalazły się wszystkie najważniejsze miejscowości turystycznie na wybrzeżu Morza Czarnego, w tym dwa nowe regiony: położona w rezerwacie przyrody Albena oraz słynące z najdłuższych, naturalnych i wydmowych plaż Primorsko niezwykle popularne od lat wśród Polaków.”

Kolejny katalog Neckermanna, zawierający ofertę wycieczek objazdowych, ukaże się mniej więcej za dwa tygodnie. Znajdą się w nim 22 propozycje. Klienci będą mogli wybierać spośród wycieczek po Europie, ale także i po Afryce i Azji. W katalogu bowiem znajdą się oferty oparte na lotach czarterowych i hotelach z oferty wypoczynkowej oraz na lotach rejsowych. W katalogu znajdą się: Grecja, Turcja, Bułgaria, Albania, Czarnogóra, Macedonia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Portugalia, Maroko, Indie.

Jak podkreślił menadżer odpowiedzialny za kontrakty w Neckermann Polska, Jacek Socha: „W portfolio Neckermanna brakowało tego typu produktu. Jest on silna pozycją w koncernie Thomas Cook. Zainteresowanie agentów nową oferta jest duże. Z ofertą objazdówek starujemy 29 listopada. Są one oparte na naszych czarterach oraz rejsach liniowych. Pobyty w większości z kolei organizowane w hotelach koncepcyjnych grupy Thomas Cook. Chciałbym podkreślić, że sprzedaż w hotelach koncepcyjnych w tym roku wyniosła już 10 proc. ogólnej sprzedaży.
Najważniejsze obecnie było dla nas rozszerzenie naszej oferty, tak, by portfolio Neckermanna było kompletne. Liczymy, że w ciągu trzech najbliższych lat, objazdówki będą stanowić 10-15 proc. naszej oferty na lato. Mamy do sprzedaży w przyszłym roku pięć tysięcy miejsc. Moglibyśmy oczywiście stworzyć więcej programów, chcieliśmy jednak zaoferować klientom sprawdzone wycieczki i postawić na jakość. Utworzyliśmy osobny dział objazdówek z menadżerem odpowiedzialnym za tę działkę, Dominika Pawłowską Oferta jest dedykowana tylko na rynek polski. Naszą mocną stroną są piloci oraz baza hotelowa. Polacy szukają ofert sprofilowanych i nasza coraz bogatsza oferta hoteli koncepcyjnych daje nam przewagę na rynku polskim. Zwłaszcza, że współpracujemy z firmami incomingowymi od lat współpracującymi z Thomasem Cookiem, co daje nam bonus w postaci wzajemnego zaufania.”

Efe Türkel dodał: „ Jeśli chodzi o rynek bułgarski, to obserwujemy bardzo pozytywne zmiany na tym rynku. Hotele są na coraz wyższym poziomie, co więcej, wielu hotelarzy (także dzięki naszym namowom) jeździ do Turcji, by podglądać na jakim poziomie stoi tam hotelarstwo (infrastruktura i usługi). Oni chcą się cieszyć a w naszym i ich interesie jest, by zrozumieli, że nie mogą zadowolić się stanem obecnym, ze muszą się rozwijać.”

Krzysztof Piątek kończąc podsumowanie sezonu podkreślił: „W zakończonym roku turystycznym osiągnęliśmy 92 proc. obłożenie samolotów czarterowych. Korzystaliśmy z przewoźnika – Small Planet. Numerem jeden była Grecja, prawie na tym, samym poziomie – Bułgaria, na trzecim miejscu znalazła się Turcja.”

Na pytanie przedstawiciela WaszejTurystyki.pl o ofertę polską w najnowszym katalogu firmy, prezes Neckermanna Polska, powiedział: „Mamy w nazwie słowo Polska i dla nas oferowanie klientom Polski to wyzwanie i sprawa prestiżowa. W katalogach polskich touroperatorów trudno znaleźć polskie obiekty, co uważam za porażkę ludzi odpowiedzialnych za ich sprzedaż i promocję. My staramy się każdego roku rozszerzyć nasza ofertę krajową i wierzę, że będzie ona kiedyś stanowiła poważniejsza cześć naszej oferty.”

Z kolei Efe Türkel, pytany o prognozy firmy dotyczące runku tureckiego, odpowiedział: „Wspomniany przeze mnie 230 proc. wzrost liczby klientów w Turcji wywindował nas na wysoką pozycję na tym rynku. Oczywiście nie jest możliwe powtórzenie tak wysokiego wyniku. W 2015 roku chcielibyśmy osiągnąć wynik 20 tys. turystów w Turcji. Jedynym kierunkiem, do którego będziemy latać ze wszystkim jedenastu polskich lotnisk, jest turecka Antalya, to świadczy o tym, jak poważne traktujemy ten rynek.”