B&B Hotels świętuje 15 lat obecności w Polsce

fot. materiały prasowe

W 2025 roku B&B Hotels w Polsce obchodzi 15-lecie działalności w kraju. W tym samym roku sieć hoteli świętuje 35 lat obecności na rynku międzynarodowym, posiadając ponad 900 hoteli w 19 krajach.

B&B Hotels to sieć hotelowa posiadająca ponad 900 obiektów w 19 krajach – od Europy, przez Stany Zjednoczone, po Brazylię. W Polsce pierwszy hotel otwarto w Toruniu w 2010 roku. Niedługo później sieć zadebiutowała w Warszawie i we Wrocławiu. W 2016 roku pojawiły się hotele w Łodzi i Katowicach, wprowadzając koncept aranżacyjny z subtelnymi odniesieniami do lokalnego kontekstu.

Sieć hoteli kontynuowała rozwój w Polsce w kolejnych latach. 2018 rok przyniósł otwarcie hotelu w Krakowie, a w 2019 roku obiektów w Rzeszowie i Nowym Targu. W 2022 roku sieć pojawiła się w Lublinie i Poznaniu. W 2023 roku do portfolio dołączyły hotele w Kielcach, Piotrkowie Trybunalskim, Bytomiu i Tomaszowie Lubelskim, a w 2024 roku otwarto drugi hotel w Warszawie oraz obiekt w Kaliszu. Rok 2025 przyniósł kolejne otwarcie – do sieci dołączyło Leszno.

Na horyzoncie znajdują się kolejne otwarcia – w Tychach oraz drugi obiekt we Wrocławiu, B&B Hotels Wrocław Old Town, zlokalizowany w budynku dawnej Miejskiej Kasy Oszczędności przy Rynku. Pod koniec 2025 roku sieć będzie dysponować 19 hotelami o standardzie od 2 do 4 gwiazdek, oferującymi ponad 2 tys. pokoi, a w budowie znajduje się kolejny obiekt.

Rozwój zrównoważony i długoterminowy

Strategia rozwoju B&B Hotels Polska koncentruje się na długoterminowych umowach najmu, konwersjach i współpracy z deweloperami przy nowych obiektach. Celem jest systematyczny rozwój sieci, odpowiadający rosnącemu zapotrzebowaniu na hotele w atrakcyjnych lokalizacjach i przystępnej cenie.

B&B Hotels inwestuje również w modernizację istniejących obiektów. W ostatnich latach odnowiono m.in. wnętrza hoteli w Warszawie-Okęciu, Bytomiu, Piotrkowie Trybunalskim, Wrocławiu i Toruniu. Modernizacje obejmowały pokoje, lobby, recepcje oraz sale śniadaniowe, dostosowując przestrzenie do standardów kategorii 3-gwiazdkowej i aktualnych trendów aranżacyjnych.

Sieć B&B Hotels Polska angażuje się także w działania proekologiczne i lokalne inicjatywy. Realizowane są m.in. programy ograniczania marnowania żywności, sprzątanie terenów zielonych czy wieszanie domków dla owadów. Wszystkie obiekty posiadają certyfikaty ESG.

„Piętnaście lat temu rozpoczęliśmy naszą podróż w Toruniu, otwierając pierwszy B&B Hotels w Polsce. Dziś możemy z dumą powiedzieć, że nasza sieć stała się częścią krajobrazu hotelarskiego w wielu polskich miastach – zarówno tych największych, jak i średniej wielkości, które coraz mocniej przyciągają turystów oraz biznes. Od początku kierowała nami jedna idea: oferować gościnność, która jest dostępna, nowoczesna i odpowiada na realne potrzeby podróżnych. Świętując jubileusz, patrzymy nie tylko w przeszłość, ale przede wszystkim w przyszłość. Naszym celem jest dalszy rozwój w oparciu o długoterminową, zrównoważoną strategię. Chcemy, aby B&B Hotels w Polsce kojarzyły się z mądrym wyborem – połączeniem komfortu, doskonałych lokalizacji oraz atrakcyjnej ceny. To podejście sprawiło, że zaufało nam już wielu gości, i właśnie na tym fundamencie będziemy budować kolejne lata naszej obecności na polskim rynku. Sposób, w jaki się rozwijamy sprawia, że zdobywamy także zaufanie kolejnych inwestorów” – podkreślił Jakub Bilik, CEO B&B Hotels Polska.