A&o Hostels: już za dwa lata będziemy pierwszą w Europie bezemisyjną siecią hosteli
W 2025 roku a&o chce być pierwszą siecią hosteli o zerowej emisji CO2 w Europie – dzięki wynikowi agencji ratingowej Fitch berlińska firma robi znaczący krok bliżej celu – założyciel Oliver Winter i dyrektor HR/ESG Anne Spanjersberg są zadowoleni. A&o otrzymał ocenę ESG 2 od Sustainable Fitch.
Według Wintera, wynik analizy przeprowadzonej przez Sustainable Fitch jest wyrazem uznania dla znaczących, trwałych i skutecznych wysiłków całej firmy, aby razem jako zespół przyczynić się do odpowiedzialnego podróżowania w przyszłości. Oprócz kryteriów środowiskowych, Sustainable Fitch uwzględnia w swojej ocenie również segmenty społeczne i administracyjne.
Ślad węglowy zredukowany o około jedną trzecią
W 2015 roku firma a&o zaczęła mierzyć swój ślad węglowy i wyemitowała około 8,5 kilograma CO2 na gościa/nocleg. Od tego czasu emisje zostały zmniejszone o ponad trzy kilogramy, głównie dzięki przejściu na zieloną energię elektryczną (prąd i gaz) oraz licznym środkom oszczędzania wody i konwersji wszystkich świateł na diody LED, a także dostawom i przejściu floty pojazdów na pojazdy hybrydowe.
Zaangażowanie od samego początku
Od założenia firmy prawie 23 lata temu, a&o angażuje się w odpowiedzialne korzystanie z zasobów. Od tego czasu wdrożono wiele pomysłów i sugestii pracowników dotyczących zmniejszenia zużycia energii. Ocena Sustainable Fitch oprócz aspektów ekologicznych obejmuje również obszary działania w sferze społecznej i ładu korporacyjnego. Analiza prowadzi m.in. do następujących wniosków:
Środowisko: cel zmniejszenia śladu węglowego do trzech kilogramów do 2025 r. stawia a&o „na pozycji lidera w zakresie ochrony klimatu w sektorze nieruchomości”; podkreśla się między innymi strategię rozwoju a&o poprzez nabywanie istniejących nieruchomości.
Społeczność: różnorodność jako wartość korporacyjna jest szeroko wdrażana: 800 pracowników z 59 krajów jest częścią zespołu a&o; udział zatrudnionych kobiet jest na poziomie ponad 52 proc.
„Chcemy więcej: im dalej idziemy, tym bardziej pilne stają się zarówno nasze potrzeby jak i oczekiwania względem oszczędności. Największe wyzwania dotyczą obecnie łańcucha dostaw: m.in. chcemy więcej “zielonych” usług pralniczych i więcej lokalnej żywności” – mówi Anne Spanjersberg, dyrektor HR i ESG w a&o.
Rok 2022 rekordowy dla a&o Hostels – ponad 5,5 mln noclegów, 172 mln euro obrotu
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2024
IGHP: wyniki hoteli poprawiają się
Wyniki hoteli w lutym były na lepszym poziomie niż w styczniu, ale jednak słabszym od…
0 Komentarzy6 Minuty
18 marca 2024
Re-start w podejściu do turystyki. „Promujemy Polskę jako bezpieczną destynację turystyczną”
Polska kieruje swoją politykę zagraniczną w stronę promowania kraju jako bezpiecznej i…
0 Komentarzy5 Minuty
18 marca 2024
Cypr i Nekera wspólnie zadbają o ekosystem i zrównoważoną turystykę
Nekera kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, wybierając destynacje priorytetowo…
0 Komentarzy4 Minuty
15 marca 2024
W Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce zaprezentowano atrakcje województwa szybenicko-knińskiego
14 marca 2024 roku w Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce dziennikarze i…
0 Komentarzy2 Minuty
14 marca 2024
Hotel Bellotto w Warszawie dołącza do IGHP
Obecnie do IGHP należy 568 hoteli, czyli około 22 proc. wszystkich skategoryzowanych…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2024
Sun & Snow: sezon zimowy lepszy niż rok temu
Firma Sun & Snow zarządzająca wynajmem blisko 2,6 tys. apartamentów, w ponad 50…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
Port Lotniczy Wrocław: 30 mln pasażerów na 12. urodziny
11 marca 2024 roku minęło 12 lat od operacyjnego otwarcia nowego terminalu Portu…
0 Komentarzy5 Minuty
13 marca 2024
Blogerzy z Austrii i Szwajcarii odkrywają polskie miasta
City break to cieszące się popularnością kilkudniowe wypady do atrakcyjnych turystycznie…
0 Komentarzy4 Minuty
12 marca 2024
ZOPOT w Berlinie laureatem nagrody „Verkehrsbüro des Jahres 2024”
Berliński Ośrodek został już po raz dziewiąty laureatem prestiżowego wyróżnienia…
0 Komentarzy1 Minuty