A&o Hostels: już za dwa lata będziemy pierwszą w Europie bezemisyjną siecią hosteli

fot. a&o

W 2025 roku a&o chce być pierwszą siecią hosteli o zerowej emisji CO2 w Europie – dzięki wynikowi agencji ratingowej Fitch berlińska firma robi znaczący krok bliżej celu – założyciel Oliver Winter i dyrektor HR/ESG Anne Spanjersberg są zadowoleni. A&o otrzymał ocenę ESG 2 od Sustainable Fitch.

Według Wintera, wynik analizy przeprowadzonej przez Sustainable Fitch jest wyrazem uznania dla znaczących, trwałych i skutecznych wysiłków całej firmy, aby razem jako zespół przyczynić się do odpowiedzialnego podróżowania w przyszłości. Oprócz kryteriów środowiskowych, Sustainable Fitch uwzględnia w swojej ocenie również segmenty społeczne i administracyjne.

Ślad węglowy zredukowany o około jedną trzecią

W 2015 roku firma a&o zaczęła mierzyć swój ślad węglowy i wyemitowała około 8,5 kilograma CO2 na gościa/nocleg. Od tego czasu emisje zostały zmniejszone o ponad trzy kilogramy, głównie dzięki przejściu na zieloną energię elektryczną (prąd i gaz) oraz licznym środkom oszczędzania wody i konwersji wszystkich świateł na diody LED, a także dostawom i przejściu floty pojazdów na pojazdy hybrydowe.

Zaangażowanie od samego początku

Od założenia firmy prawie 23 lata temu, a&o angażuje się w odpowiedzialne korzystanie z zasobów. Od tego czasu wdrożono wiele pomysłów i sugestii pracowników dotyczących zmniejszenia zużycia energii. Ocena Sustainable Fitch oprócz aspektów ekologicznych obejmuje również obszary działania w sferze społecznej i ładu korporacyjnego. Analiza prowadzi m.in. do następujących wniosków:

Środowisko: cel zmniejszenia śladu węglowego do trzech kilogramów do 2025 r. stawia a&o „na pozycji lidera w zakresie ochrony klimatu w sektorze nieruchomości”; podkreśla się między innymi strategię rozwoju a&o poprzez nabywanie istniejących nieruchomości.

Społeczność: różnorodność jako wartość korporacyjna jest szeroko wdrażana: 800 pracowników z 59 krajów jest częścią zespołu a&o; udział zatrudnionych kobiet jest na poziomie ponad 52 proc.

„Chcemy więcej: im dalej idziemy, tym bardziej pilne stają się zarówno nasze potrzeby jak i oczekiwania względem oszczędności. Największe wyzwania dotyczą obecnie łańcucha dostaw: m.in. chcemy więcej “zielonych” usług pralniczych i więcej lokalnej żywności” – mówi Anne Spanjersberg, dyrektor HR i ESG w a&o.

Rok 2022 rekordowy dla a&o Hostels – ponad 5,5 mln noclegów, 172 mln euro obrotu