Amerykanie odkrywają Europę Środkowo-Wschodnią. Warszawa liderem projektu

Cztery europejskie stolice – Warszawa, Wilno, Ryga i Tallin – po raz kolejny połączyły siły w ramach wspólnej kampanii wizerunkowej Europe Untold”. Projekt, zainicjowany przez Stołeczne Biuro Turystyki, ma na celu prezentację potencjału turystycznego regionu mieszkańcom Nowego Jorku i Chicago. Kampania potrwa do końca listopada i będzie realizowana w mediach społecznościowych.

W tegorocznej edycji programu ETC znalazło się dziewięć projektów konsorcyjnych. Wspólna propozycja Warszawy i stolic państw bałtyckich uzyskała pełne dofinansowanie w wysokości 100 tys. EUR. W kampanii uczestniczy amerykańska influenserka Melissa Male, która odwiedziła wszystkie cztery miasta i publikuje relacje z podróży.

W ramach projektu powstała seria czterech spotów prezentujących stolice Europy Środkowo-Wschodniej oczami amerykańskiej turystki, odkrywającej ich kulturę, architekturę i atmosferę. Każdy film poświęcono jednemu z miast, a całość dopełnia materiał podsumowujący, który łączy wszystkie opowieści w jeden cykl. Spoty można obejrzeć na stronie projektu: visiteurope.com/en/europe-untold.

„Projekt, którego Warszawa jest liderem, ponownie zdobył uznanie European Travel Commission. Hasło kampanii „Europe Untold” wynika stąd, że nasze miasta wciąż pozostają mało znane wśród amerykańskich turystów i stanowią ciekawą alternatywę dla dobrze znanych, choć często zatłoczonych miejsc na klasycznym szlaku Europy Zachodniej” – wyjaśnił Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki.

To kolejna wspólna kampania promocyjna Warszawy, Wilna, Rygi i Tallina skierowana na rynek amerykański. Poprzednia edycja projektu trwała nieco ponad miesiąc i odnotowała ponad 16,4 mln wyświetleń w mediach społecznościowych.

„Dobre wyniki zeszłorocznej kampanii pokazują, że współpraca pomiędzy miastami zwiększa możliwości dotarcia z przekazem na odległe rynki. Dlatego też Warszawa ponownie połączyła siły ze stolicami państw bałtyckich, aby pokazać mieszkańcom aglomeracji Nowego Jorku i Chicago, że Europa nie kończy się na najbardziej popularnych destynacjach regionu śródziemnomorskiego, ale ma do zaoferowania również piękne miejsca i interesujące doznania w metropoliach środkowowschodniej części kontynentu” – podsumował Paweł Moras.