Akcja promocyjna Pomorza Zachodniego

Do odwiedzenia i ulokowania kapitału w tym regionie, zachęcić ma rozpoczynająca się w październiku kampania „Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość”. Akcja informacyjna prowadzona będzie w telewizji, radiu i Internecie, a także w środkach komunikacji i na bilbordach w największych miastach Polski.
Celem kampanii „Pomorze Zachodnie – Dobre na przyszłość” jest utrwalenie wyjątkowego wizerunku regionu. Kampania składa się z dwóch komponentów. Pierwszym z nich jest promocja walorów turystycznych i bogatej oferty turystycznej województwa, drugim zaś prezentacja szerokich możliwości otwierania i prowadzenia nowoczesnego biznesu jakie oferuje Pomorze Zachodnie
Na obszarze województwa znajduje się ponad 1.600 jezior o powierzchni powyżej 1 ha, pełnych spokojnych i urokliwych zatok. Na odwiedzających województwo miłośników wind- i kite surfingu oraz żeglarstwa czekają nowoczesne ośrodki i liczne imprezy sportowe. Nieprzeciętne walory przyrodnicze i nowoczesna infrastruktura sprawiają, iż wizyta na Pomorzu Zachodnim będzie niezapomnianą przygodą.
Wpływ na atrakcyjność Województwa dla potencjalnych inwestorów ma przede wszystkim jego znakomite położenie względem rynków europejskich oraz państw Morza Bałtyckiego i bogaty wachlarz możliwości komunikacyjnych uwzgledniający transport morski, drogowy i lotniczy. Najważniejszym celem rozwojowym ujętym w strategii rozwoju regionu są nowoczesne technologie i innowacyjność.
Jacek Wójcikowski Dyrektor Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Urzędu Marszałkowskiego powiedział: „Oprócz lokalizacji, która sama w sobie jest dla nas olbrzymim dobrodziejstwem, nauczyliśmy się wykorzystywać siłę wiatru i zamieniać ją na energię. Poza produkcją energii odnawialnej, na Pomorzu Zachodnim tworzymy jak najlepsze warunki dla inwestorów, którzy produkują również urządzenia na rzecz tego rodzaju energetyki.”
Z województwa Zachodniopomorskiego pochodzi aż 27 proc. krajowej energii odnawialnej. Według raportu Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej, dzięki rozwoju tej energii w regionie, do 2020 roku może przybyć 32 tysięcy nowych miejsc pracy, zwiększając wpływy do budżetu o 74 miliardów złotych. O atrakcyjności inwestycyjnej tego regionu świadczą także rankingi, opracowywane przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, w których województwo zachodniopomorskie rokrocznie zajmuje bardzo wysoką pozycję
Linia kreatywna kampanii odwołuje się do walorów przyrodniczych regionu, nowoczesnej infrastruktury i innowacyjnych rozwiązań w zakresie gospodarki turystycznej, które oferuje Województwo Zachodniopomorskie. Promocja potrwa od października br. do lipca 2015. Ogólnopolskie działania w telewizji, Internecie i prasie ruszają w październiku, a część wykorzystująca outdoor oraz kino przewidziana jest na początek przyszłego roku. Wyróżniającą się formą promocji regionu będzie też kampania ambientowa, w ramach której w Warszawie, Krakowie i Poznaniu szczecińscy artyści uliczni stworzą murale nawiązujące swoja stylistyką do motywów graficznych znanych z Pomorza Zachodniego. Akcja pozwoli na integrację przekazu kampanii z miejskim otoczeniem i będzie jednocześnie promocją Zachodniopomorskiej sztuki miejskiej.
Na działania promocyjne przeznaczono 8 mln złotych, a akcja była możliwa dzięki wsparciu ze środków Europejskiego Funduszu rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










