Air France i KLM poszukują skutecznych sposobów walki z emisją CO2

W ostatnim czasie Air France i KLM zrealizowały cztery specjalne loty, podczas których zastosowano wszystkie aktualnie dostępne środki i narzędzia w celu maksymalnej redukcji emisji CO2 i minimalizacji wpływu na środowisko. Odbyły się dwa rejsowe loty Air France – do Montrealu i Lizbony oraz dwa połączenia KLM – do Edmonton i Porto w ramach projektu „Skyteam Sustainable Flight Challenge”.
W pierwszej połowie maja linie zrzeszone w aliansie podejmują wyzwanie przeprowadzenia możliwie najbardziej ekologicznych operacji lotniczych, aby stymulować innowacje oraz wspólnie gromadzić wiedzę i dzielić się doświadczeniami. Projekt ma także na celu przyspieszenie transformacji branży lotniczej, aby przeciwdziałać skutkom kryzysu klimatycznego.
Strategia redukcji CO2
Poprzez udział w akcji, Air France i KLM mają m.in.: zamiar mierzyć skuteczność dostępnych już rozwiązań, takich jak np. stosowanie zrównoważonych paliw lotniczych, badać nowe, innowacyjne metody, takie jak np. szerokie wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji trasy lotu czy bezzałogowy transport bagażu na lotnisku oraz zaangażować pasażerów i tworzyć usługę lotniczą w poszanowaniu środowiska, zgodnie z oczekiwaniami klientów.
Pomysłodawcą „Skyteam Sustainable Flight Challenge” jest grupa pracowników KLM, zainspirowanych wyścigiem lotniczym Londyn-Melbourne, który odbył się w 1934 roku. Podobnie jak kiedyś wyzwaniem były loty dalekiego zasięgu i globalny dostęp do świata, teraz głównym zadaniem całej branży lotniczej jest obniżenie emisji dwutlenku węgla. Pod koniec czerwca wyniki uczestniczących w tym projekcie linii lotniczych zostaną ocenione przez niezależną komisję w czterech kategoriach: wpływ, innowacyjność, skalowalność i współpraca, a cała zgromadzona wiedza zostanie udostępniona partnerom SkyTeam.
Udział Air France w inicjatywie „Skyteam Sustainable Flight Challenge” stanowi namacalny dowód realizacji nowej strategii redukcji CO2 „Air France ACT” ogłoszonej przez przewoźnika miesiąc temu. Nowa strategia dekarbonizacji zakłada, że do roku 2030 Air France obniży emisję CO2 na pasażera na kilometr o 30 procent w porównaniu z rokiem 2019, co jest równoznaczne z 12-procentowym spadkiem całkowitej emisji. Przeprowadzone loty specjalne potwierdzają, że przy zaangażowaniu wszystkich dostępnych środków i narzędzi osiągnięcie wyznaczonego celu jest możliwe.
Po tym jak ogłosiliśmy nowe, naukowo poparte cele Air France w zakresie redukcji emisji CO2 zależało nam, aby w konkretny i namacalny sposób zilustrować, jak branża lotnicza musi się zmienić w obliczu kryzysu klimatycznego. Mimo, że transformacja branży lotniczej względem środowiska jest wymagająca i złożona, jesteśmy zdeterminowani, aby zbadać wszystkie możliwości i drogi do celu. Cieszymy się z szansy poznania i wykorzystania innowacji stosowanych przez inne linie członkowskie sojuszu SkyTeam, podzielające nasz wspólny cel, którym jest ograniczenie globalnego ocieplenia, zgodnie w porozumieniem paryskim.” – powiedział Vincent Etchebehere, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju i nowej mobilności w Air France.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Magda Plutecka nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji w Sun&Fun Holidays
Sun&Fun Holidays ogłosiło Magdę Plutecką nową dyrektorką ds. HR i Komunikacji.…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
Magdalena Krucz nową prezeską Polskiej Organizacji Turystycznej
Dziś, 2 grudnia 2025 roku, Magdalenę Krucz powołano na stanowisko prezeski Polskiej…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty










