Accor wprowadza markę MGallery do Albanii

fot. materiały prasowe

Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym. Według dostępnych danych, w 2024 roku kraj ten odwiedziło około 314 tys. turystów z Polski, co czyni go jedną z najczęściej wybieranych destynacji w regionie Bałkanów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie podróżami premium, Grupa Accor otworzyła pierwszy hotel marki MGallery Collection w Albanii – Green Coast Hotel.

Według Grupy Accor, polscy turyści coraz częściej wybierają podróże o podwyższonym standardzie, zwracając uwagę nie tylko na jakość usług, ale również na autentyczność doświadczeń.

„W ostatnich latach obserwujemy duży wzrost zainteresowania polskich turystów naszymi luksusowymi hotelami. Przychody z tego segmentu podwoiły się w porównaniu do okresu sprzed pandemii. Polska stała się jednym z ważniejszych rynków dla naszej dywizji Luxury & Lifestyle. Goście są dziś nie tylko bardziej świadomi i wymagający, ale też otwarci na nowe doświadczenia. Co znajduje potwierdzenie w danych: ponad połowa podróżnych deklaruje, że poszukuje bardziej zapadających w pamięć doświadczeń turystycznych. Dlatego dzisiaj nowoczesny luksus coraz częściej opiera się na emocjach i personalizacji, kulinarnych odkryciach, kontakcie z lokalną kulturą, a także turystyce przygodowej” – skomentowała Sabina Bartyzel, SVP Operations Accor Northern Europe – Sofitel Legend, Sofitel, MGallery, Emblems and Head of Operations Emblems.

Nowo otwarty Green Coast Hotel – MGallery Collection zlokalizowano w południowej Albanii, w pobliżu Delty Palasë i albańskiej Riwiery. Hotel oferuje 131 pokoi, w tym apartament prezydencki. Wnętrza zaprojektowano z wykorzystaniem naturalnych materiałów i stonowanej kolorystyki, nawiązującej do otaczającego krajobrazu i dziedzictwa kulturowego regionu. Pięć apartamentów wyróżnia się detalami inspirowanymi lokalną sztuką, ceramiką oraz rzemiosłem. Goście mogą korzystać z centrum odnowy biologicznej, restauracji z lokalnym menu oraz strefy lounge. Oferta obejmuje również aktywności, takie jak joga na plaży, degustacje win czy lekcje gotowania.

Green Coast Hotel zapewnia nie tylko komfortowy wypoczynek, ale również autentyczne doświadczenia, charakterystyczne dla konceptu MGallery Collection. Jednym z nich jest „M Moment” – poranne śniadanie na szczycie góry z widokiem na Riwierę Jońską, zakończone lotem paralotnią wzdłuż klifu i kieliszkiem szampana serwowanym na zakończenie tej atrakcji.

„Albania stopniowo umacnia swoją pozycję na turystycznej mapie Europy. W ostatnich latach kraj ten przeszedł znaczącą przemianę. Od mniej oczywistego wyboru wakacyjnego do jednej z dynamiczniej rozwijających się destynacji turystycznych, także w segmencie turystyki luksusowej. Liczby mówią same za siebie. W 2024 roku odwiedziło ją ponad 11,7 mln zagranicznych turystów, a prognozy na ten rok sięgają nawet 15 mln. To prawie cztery razy więcej niż wynosi liczba mieszkańców Albanii. Polacy odgrywają w tym wzroście istotną rolę, a ich oczekiwania wobec jakości usług i autentyczności doświadczeń doskonale korespondują z ofertą takich marek jak MGallery Collection. Albania, promowana jako ostatni nieodkryty klejnot Europy, przyciąga krystaliczną wodą, dziką naturą i miejscami wpisanymi na listę UNESCO jak Butrint czy Gjirokastër. Szczególne znaczenie zyskuje Albańska Riwiera, z ponad 120 plażami i miejscami, jak historyczna Zatoka Cezara” – dodała Sabina Bartyzel.

MGallery Collection to globalna marka w portfolio Accor, skupiająca ponad 120 hoteli w blisko 40 krajach. Każdy z nich łączy indywidualny charakter z lokalną tożsamością miejsca.