Accor wprowadza markę MGallery do Albanii
fot. materiały prasowe
Albania zyskuje na znaczeniu jako kierunek podróży, w tym również w segmencie luksusowym. Według dostępnych danych, w 2024 roku kraj ten odwiedziło około 314 tys. turystów z Polski, co czyni go jedną z najczęściej wybieranych destynacji w regionie Bałkanów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie podróżami premium, Grupa Accor otworzyła pierwszy hotel marki MGallery Collection w Albanii – Green Coast Hotel.
Według Grupy Accor, polscy turyści coraz częściej wybierają podróże o podwyższonym standardzie, zwracając uwagę nie tylko na jakość usług, ale również na autentyczność doświadczeń.
„W ostatnich latach obserwujemy duży wzrost zainteresowania polskich turystów naszymi luksusowymi hotelami. Przychody z tego segmentu podwoiły się w porównaniu do okresu sprzed pandemii. Polska stała się jednym z ważniejszych rynków dla naszej dywizji Luxury & Lifestyle. Goście są dziś nie tylko bardziej świadomi i wymagający, ale też otwarci na nowe doświadczenia. Co znajduje potwierdzenie w danych: ponad połowa podróżnych deklaruje, że poszukuje bardziej zapadających w pamięć doświadczeń turystycznych. Dlatego dzisiaj nowoczesny luksus coraz częściej opiera się na emocjach i personalizacji, kulinarnych odkryciach, kontakcie z lokalną kulturą, a także turystyce przygodowej” – skomentowała Sabina Bartyzel, SVP Operations Accor Northern Europe – Sofitel Legend, Sofitel, MGallery, Emblems and Head of Operations Emblems.
Nowo otwarty Green Coast Hotel – MGallery Collection zlokalizowano w południowej Albanii, w pobliżu Delty Palasë i albańskiej Riwiery. Hotel oferuje 131 pokoi, w tym apartament prezydencki. Wnętrza zaprojektowano z wykorzystaniem naturalnych materiałów i stonowanej kolorystyki, nawiązującej do otaczającego krajobrazu i dziedzictwa kulturowego regionu. Pięć apartamentów wyróżnia się detalami inspirowanymi lokalną sztuką, ceramiką oraz rzemiosłem. Goście mogą korzystać z centrum odnowy biologicznej, restauracji z lokalnym menu oraz strefy lounge. Oferta obejmuje również aktywności, takie jak joga na plaży, degustacje win czy lekcje gotowania.
Green Coast Hotel zapewnia nie tylko komfortowy wypoczynek, ale również autentyczne doświadczenia, charakterystyczne dla konceptu MGallery Collection. Jednym z nich jest „M Moment” – poranne śniadanie na szczycie góry z widokiem na Riwierę Jońską, zakończone lotem paralotnią wzdłuż klifu i kieliszkiem szampana serwowanym na zakończenie tej atrakcji.
„Albania stopniowo umacnia swoją pozycję na turystycznej mapie Europy. W ostatnich latach kraj ten przeszedł znaczącą przemianę. Od mniej oczywistego wyboru wakacyjnego do jednej z dynamiczniej rozwijających się destynacji turystycznych, także w segmencie turystyki luksusowej. Liczby mówią same za siebie. W 2024 roku odwiedziło ją ponad 11,7 mln zagranicznych turystów, a prognozy na ten rok sięgają nawet 15 mln. To prawie cztery razy więcej niż wynosi liczba mieszkańców Albanii. Polacy odgrywają w tym wzroście istotną rolę, a ich oczekiwania wobec jakości usług i autentyczności doświadczeń doskonale korespondują z ofertą takich marek jak MGallery Collection. Albania, promowana jako ostatni nieodkryty klejnot Europy, przyciąga krystaliczną wodą, dziką naturą i miejscami wpisanymi na listę UNESCO jak Butrint czy Gjirokastër. Szczególne znaczenie zyskuje Albańska Riwiera, z ponad 120 plażami i miejscami, jak historyczna Zatoka Cezara” – dodała Sabina Bartyzel.
MGallery Collection to globalna marka w portfolio Accor, skupiająca ponad 120 hoteli w blisko 40 krajach. Każdy z nich łączy indywidualny charakter z lokalną tożsamością miejsca.
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
IGHP: listopad 2025 z lepszymi wynikami niż rok temu
Wyniki hoteli w listopadzie 2025 roku były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty










