Accor: 89 nowych hoteli w portfolio w 2021 roku

Intensywny 2021 rok, grupa hotelowa Accor, zamknęła w równie dynamicznym tempie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy sieć podpisała 89 kontraktów, na mocy których nowe hotele wkrótce dołączą do rodziny Accor. Sam grudzień przyniósł 24 kontrakty, podkreślając optymistyczne nastroje inwestorów. Obecnie portfolio grupy tworzy w sumie ponad 1 100 hoteli i 20 marek w 31 krajach od Irlandii po Rosję.
We wschodnio-europejskiej części regionu, która liczy 16 krajów i obejmuje obszar od Krajów Bałtyckich po Bałkany, Accor podpisał w grudniu umowy na uruchomienie czterech hoteli. Zgodnie z nimi w najbliższym czasie grupa otworzy kolejny hotel marki Mövenpick w Chorwacji, tym razem w Zagrzebiu. W Czechach powstanie pierwszy obiekt znanej z kreatywnego designu marki ibis Styles, zlokalizowany w miejscowości Rožnov pod Radhoštěm. Do Estonii zawita pierwszy w kraju hotel marki „By Mercure” przy lotnisku w Tallinie, który w przyszłości zasili portfolio marki Mercure. Ostatnim z obiektów jest Mercure Concacul Cozieni Retreat Resort, który dołączy do rodziny marki Mercure w Rumunii.
Accor najdynamiczniej rozwijał portfolio w krajach takich jak, Polska, Niemcy, Rosja, Holandia i Belgia, gdzie zawarto najwięcej umów. Jednocześnie grupa nieustannie umacnia oraz rozbudowuje sieć w rejonie Europy Wschodniej, czego potwierdzeniem są liczne partnerstwa w Albanii, Chorwacji, Rumunii, Czarnogórze, Mołdawii oraz Węgrzech, poszerzając ofertę noclegową o nowe regiony i interesujące destynacje. W 2021 roku Accor podpisał i otworzył pierwszy Mövenpick w Albanii, pierwszy MGallery w chorwackim Splicie, a także dwa obiekty na Litwie: Magnus Hotel Kaunas, który od wiosny będzie funkcjonował jako ibis Styles Kaunas i Mercure Klaipeda City Centre.
„Szybsze tempo rozwoju w 2021 roku odzwierciedla zaufanie zarówno naszej grupy i partnerów, jak i całej branży w kwestii odbudowy rynku hotelarskiego. Znacząca rozbudowa naszego portfolio względem nowych rynków, jak i marek w ostatnich latach przygotowuje biznes na ekspansję w czasach, gdy rzeczywistość zdaje się wracać na normalne tory. Dlatego tym bardziej nasze ambicje względem personelu i rozbudowy sieci są dla nas w 2022 jeszcze silniejsze” – podkreśla Duncan O’Rourke, CEO Accor Northern Europe.
Dzięki podpisanym umowom Accor rozszerzy zasięg marek w sektorach ekonomicznych, a także luksusowych. Szczególny wzrost grupa dostrzega w rozbudowie rodziny hoteli ibis z 26 umowami na obiekty należące do marek ibis, ibis budget i ibis Styles. Dynamicznie rozwija się także portfolio marki Mercure wraz z 15 umowami, w tym jedną dotyczącą Mercure Living. Do hoteli Novotel dołączy siedem nowych obiektów, w tym dwa Novotel Living. Z kolei nowe marki z segmentu ekonomicznego i midscale, jak greet oraz By Mercure, zanotowały 10 kontraktów. Rozwój hoteli klasy premium utrzymał się na wysokim poziomie: 16 umów dla marek Mövenpick, Swissôtel i MGallery, z których 70 proc. to obiekty resortowe.
„Accor utrzymał silną pozycję w Europie Północnej, będąc liderem z 39 proc. udziałem w rynku pod względem liczby kontraktów. To powrót na dobre tory po 2020 roku, który także wiązał się ze stabilnym rozwojem dla grupy. Przyszłość wygląda optymistycznie, a nasza mocna oferta odzwierciedla równie mocną wiarę w ożywienie rynku na całym świecie” – kwituje Camil Yazbeck, Senior Vice President Development w Accor Northern Europe.
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
IGHP: listopad 2025 z lepszymi wynikami niż rok temu
Wyniki hoteli w listopadzie 2025 roku były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty










