Wakacje.pl numerem jeden w polskim internecie. Stronę odwiedzono prawie 49 mln razy

Wakacje.pl były w 2022 roku najczęściej odwiedzaną witryną w kategorii biur podróży i agentów turystycznych, wynika z analizy firmy Similarweb badającej ruch w internecie.
Dane za cały 2022 rok pokazują, że Wakacje.pl zdominowały segment turystyczny w polskim internecie. Analiza pokazała, że w tym czasie strona wakacje.pl odwiedzana była około 49 milionów razy. To oznacza udział na poziomie 28,6 proc. w grupie największych biur podróży i agentów w Polsce. Porównanie obejmuje serwisy Itaki, Rainbowa, TUI oraz Travelplanet.pl.
„W 2022 roku obserwowaliśmy mocne odbicie ruchu w serwisach turystycznych w porównaniu z poziomami zanotowanymi w 2021 roku. Co więcej, w przypadku wakacje.pl wartości były zdecydowanie wyższe niż w przedpandemicznym 2019 roku. Dodatkowo serwis Wakacje.pl w szczycie sezonu wzmocnił swoją przewagę względem innych graczy rynkowych, co tylko potwierdza, że umiejętnie wykorzystaliśmy kluczowy sprzedażowo moment w roku. Co ciekawe, w 2022 roku znacząco wydłużył się okres najbardziej intensywnego korzystania z serwisu. O ile zazwyczaj szczyt przypadał na okres od czerwca do sierpnia, o tyle w 2022 roku wzmożony ruch notowaliśmy od maja do września” – komentuje Maciej Konopka, dyrektor ds. Traffic Acqusition w Wakacje.pl.
Dziennie stronę Wakacje.pl odwiedzano 134 tysięcy razy, a niemal 67 proc. wizyt odbyło się z urządzeń mobilnych. Serwis zgromadził miesięcznie średnio 1,83 mln użytkowników, co również daje mu pierwsze miejsce w porównaniu z witrynami pozostałych najważniejszych graczy na rynku turystycznym w Polsce. W szczycie sezonu, rozumianego jako miesiące czerwiec i lipiec, wskaźnik ten wynosił 2,7 mln.
„Dominująca pozycja zasięgowa to powód do dumy, ale przede wszystkim wynik wytężonej pracy Działu Traffic Acquisition, wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów. A efekt cieszy tym bardziej, że tuż za wzrostem wizyt Wakacje.pl podąża wzrost sprzedaży i naszego udziału rynkowego. Stały rozwój jest wpisany w DNA Wakacje.pl, dlatego skupiamy się nie tylko na utrzymaniu pozycji lidera ale i podnosimy poprzeczkę. Konsekwentnie inwestujemy w technologię, doświadczenie klienta i nowe kanały dystrybucji” – mówi Jakub Biczkowski, dyrektor departamentu E-Commerce & Engineering.
Dominik Miłowski nowym wiceprezesem ds. produktu w Wakacje.pl
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Lotnisko Rzeszów-Jasionka z rekordowym wynikiem cargo w październiku 2025 roku
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka w październiku 2025 roku obsłużył ponad 1 mln kg ładunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
Meet Latinoamerica 2025 – cztery dni spotkań w czterech miastach
29 września 2025 roku startuje I edycja Meet Latinoamerica 2025. Roadshow B2B odbędzie…
0 Komentarzy1 Minuty
22 września 2025
Rusza bon warmińsko-mazurski
Od dziś, 22 września zaczyna się rejestracja chętnych na Bon Warmińsko-Mazurski.…
0 Komentarzy2 Minuty
12 września 2025
XVII Forum Promocji Turystycznej: specjalna cena biletów tylko do 15 września
Jesienna edycja Forum Promocji Turystycznej odbędzie się już 13 października 2025 roku w…
0 Komentarzy1 Minuta
9 września 2025
Europ Assistance Polska: Turcja liderem wakacyjnych wyjazdów Polaków
Turcja okazała się najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym Polaków w sezonie letnim…
0 Komentarzy3 Minuty
9 września 2025
Polskie Porty Lotnicze opublikowały raport o przyszłości technologii lotniskowych
Polskie Porty Lotnicze opublikowały raport „Przyszłość technologii lotniskowych -…
0 Komentarzy1 Minuty
5 września 2025
Wizz Air uruchamia nowe trasy z Katowic i Wrocławia do Ochrydy
Wizz Air ogłosił uruchomienie nowych połączeń z Polski do Macedonii. Przewoźnik zacznie…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
Hotelarze odpowiadają na ataki w sprawie KPO
Branża turystyczna, która w czasie pandemii (a potem wojny za naszą wschodnią granicą)…
0 Komentarzy3 Minuty
6 sierpnia 2025
Rankomat.pl: Polacy zadecydowali – Tatry najpiękniejsze w Polsce, Polska najpiękniejsza na świecie
Co piąty Polak wskazuje Tatry jako najpiękniejsze miejsce w kraju, a co dziesiąty -…
0 Komentarzy2 Minuty










