Łódź walczy o turystów i odwiedzających
Minęło już ponad 2 miesiące odkąd umożliwiona została formalnie działalność łódzkich hoteli. Od tego czasu obłożenie w hotelach w mieście skoczyło z 18,4 proc. (kwiecień) do 39 proc. (czerwiec).
Tomasz Rajkowski dyrektor hotelu Puro Łódź Centrum, powiedział: „„Lipiec, zwłaszcza w czasie weekendów, zapowiada się jeszcze lepiej. Planujemy przekroczyć 50% obłożenia miejsc noclegowych co zważywszy na wciąż obowiązujące obostrzenia, obawy części Polaków przed podróżowaniem oraz praktycznie brak gości zagranicznych w porównaniu do okresu przed pandemią jest naprawdę bardzo dobrym wynikiem. Pandemia wywróciła też do góry nogami strukturę gości w hotelu. Z absolutnej dominacji gości biznesowo – konferencyjnych, stajemy się destynacją weekendową z dominacją gości indywidualnych, turystycznych. Piątek, sobota to teraz dla nas najmocniejsze dni sprzedażowo. Goście wyjeżdżają od nas oczarowani miastem, podkreślają jego wyjątkowość w skali kraju i doceniają przemianę jaką przechodzi”.
Z danych Łódzkiej Organizacji Turystycznej wynika, że Łódź przyciąga przede wszystkim gości krajowych. Od 1 maja do 14 lipca informację turystyczną przy Piotrkowskiej 28 odwiedziło 10290 osób, z czego jedynie 534 (5,2 proc.) to byli goście zagraniczni oraz obcokrajowcy mieszkający w Polsce. Dominują Ukraińcy, Francuzi, Niemcy oraz Hiszpanie, praktycznie nie ma w Łodzi Brytyjczyków, którzy w sezonie letnim zawsze chętnie odwiedzali miasto, mało jest też Rosjan którzy z powodów pandemii praktycznie nie mogą przylecieć do Polski.
Tomasz Koralewski z ŁOT skomentował: „Turystyka w Łodzi zmieniła się w tym roku drastycznie. Przyjazdy są bardzo krótkie, pojawia się dużo gości z bliskiego sąsiedztwa, głównie w czasie weekendów, decyzje wyjazdowe zapadają z niewielkim wyprzedzeniem. Łódzka oferta biorąc pod uwagę cykle koncertów Letniska na Księżym Młynie, Letnich Brzmień w EC1, Lata w plenerze w Ogrodach Geyera czy wydarzeń w Manufakturze, Atlas Arenie i Wytwórni jest niezwykle bogata. Oprócz Muzeum Dętki i Muzeum Przyrodniczego działają już wszystkie pozostałe muzea, wiele z nich ma nowe, atrakcyjne ekspozycje. Oferta więc jest, teraz musimy zintensyfikować wysiłki aby powalczyć o nowych turystów.”
Turyści przede wszystkim koncentrują się na atrakcjach w centrum miasta – odwiedzają Manufakturę z Pałacem Poznańskiego, ulicę Piotrkowską oraz kompleks EC1, często zaglądają również dalej na południe na osiedle Księży Młyn oraz do odświeżonego Łódzkiego Parku Kultury Miejskiej przy Centralnym Muzeum Włókiennictwa. Do końca września jest przygotowana oferta blisko 140 spacerów po Łodzi obejmujących zarówno spacery w formie zapoznania z miastem, jak również specjalistyczne zwiedzanie mniej uczęszczanych turystycznie miejsc.
Pełna oferta dostępna jest na: https://lodz.travel/turystyka/letnie-spacery-po-lodzi/
ŁOT wspólnie z Miastem Łódź oraz członkami Organizacji planuje od 19 lipca uruchomić szerszą akcję promocyjną skierowaną do mieszkańców regionu z zachętą do przyjazdu. Kampania narzędziowo obejmować będzie Internet, plakaty i billboardy w centrach miast regionu, promocję w mediach i w trakcie wydarzeń regionalnych.
Od początku wakacji cały czas jest też aktywna kampania w Internecie zachęcająca do wykorzystania bonu turystycznego w naszym mieście – można go zrealizować w ponad 100 lokalizacjach, włączając nowo otwartą Mandorię – Miasto Przygód.
Ponadto dzięki współpracy z Polską Organizacją Turystyczną oraz European Travel Commission Łódź będzie 1 z 6 polecanych do odwiedzenia miejsc w Polsce w ramach kampanii #OpenUpToEurope realizowanej w sierpniu na rynkach niemieckim i brytyjskim.
Koralewski dodał: „Już teraz ruch na oficjalnym portalu turystycznym www.lodz.travel w sezonie letnim wzrósł o 251 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, co pokazuje, że nasze miasto na szczęście znajduje się na radarze turystów planujących wypoczynek i rozrywkę. Do pełni szczęścia brakuje nam odmrożenia na jesień sektora turystyki biznesowej (konferencje, szkolenia, kongresy) oraz turystyki szkolnej”.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty