Ecco Holiday = Transparentny Touroperator

Biuro Podróży Ecco Holiday uzyskało certyfikat Transparentny Touroperator, przyznawany organizatorom turystyki stosującym przejrzystą politykę finansową i biznesową. Do projektu przystąpić mogą biura spełniające wysokie standardy w działalności gospodarczej. Organizatorem programu jest warszawska firma analityczna TravelData.
Andrzej Betlej, pomysłodawca programu i właściciel firmy TravelData powiedział: „Od agentów często słyszałem zdanie, że tak naprawdę to nikt nie wie, czy dane biuro jest bezpieczne, czy nie. Mieli oni z reguły dość głębokie przekonanie, że w turystyce nie ma żadnej rzetelnej informacji na temat realnej kondycji organizatorów. Ale przecież agent nie może nie mieć wiedzy o „producencie” wycieczek, które sprzedaje. Musi widzieć, który touroperator jest pewny i wybór którego organizatora jest najlepszy dla jego klientów. Trudno jednak wymagać od agentów samodzielnego poszukiwania i analizy sprawozdań finansowych firm, których ofertę sprzedaje. Stąd był już tylko krok do idei, żeby zebrać dane i opracować je w przystępnej formie. Na bazie danych dostarczanych przez organizatorów powstają rankingi i opracowania, będące źródłem wiarygodnych, bo popartych sprawozdaniami składanymi do Krajowego Rejestru Sądowego, informacji na temat poszczególnych organizatorów. Dlatego tak ważna jest przejrzystość touroperatorów i ułatwienie dostępu do wielu informacji, zwłaszcza finansowych. Tych najbardziej otwartych na współpracę w tym zakresie odznaczamy certyfikatem Transparentny Touroperator. Miło nam powitać Ecco Holiday w tym ścisłym gronie.”
Karolina Warzybok – Wietecha, członek zarządu Ecco Holiday skomentowala: „Z naszego punktu widzenia inicjatywa ta ma do spełnienia dwa istotne cele i przystąpienie do programu traktujemy jako nasz wkład w ich realizację. Cel pośredni, to podniesienie wiarygodności branży turystycznej w Polsce. Cel bezpośredni, to wyposażenie agentów w wiedzę niezbędną do pracy, aby mogli rekomendować klientom bezpieczne wybory. Rozwiązania systemowe w dalszym ciągu nie chronią polskiego turysty, więc branża stara się robić to sama, na tyle, na ile możliwości jej pozwalają. Siłą agentów turystycznych w Polsce jest postrzeganie ich przez klientów jako specjalistów, ale i wiarygodne źródło informacji. Na pewno takie wiadomości, oparte o sztywne dane finansowe i poparte sprawozdaniem finansowym, dają pewien obraz i mogą być mocnym argumentem w rozmowach.”
Badanie bilansu w spółce Ecco Holiday biegły rewident zakończył w połowie kwietnia. Jak wynika z dokumentów, poznański touroperator w roku 2013 wypracował łączny zysk netto w wysokości 9,57 mln złotych. Ecco Holiday uzyskało przy tym najwyższy w historii firmy poziom rentowności, plasując biuro wśród najbardziej efektywnych finansowo firm w branży. Kapitały własne spółki za ubiegły rok wynoszą 47,54 mln złotych.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










