Jak DMO mogą pomóc organizatorom turystyki? Najważniejsza certyfikacja sanitarna

Wprowadzenie certyfikacji zachowania norm sanitarnych, potwierdzających bezpieczeństwo podróżnych – to według branży turystycznej najlepsza pomoc, jaką branża może otrzymać od DMO w wyjściu z kryzysu koronawirusa. Stwierdziło tak ponad 900 organizatorów turystyki, respondentów badania przeprowadzonego przez firmy Travel Advance i Travel Consul.
Firma Travel Advance, zajmująca się marketingiem destynacji turystycznych, działająca na terenie Europy Środkowo-Wschodniej, we współpracy z Travel Consul – globalną siecią zrzeszające wiodące agencje marketingowe działające w obszarze marketingu i PR destynacji turystycznych, opublikowała wyniki badania ankietowego, dotyczącego wpływu COVID-19 na turystykę. W internetowym badaniu przeprowadzonym w maju 2020 r. udział wzięło ponad 900 organizatorów turystyki (tour operatorów, agentów turystycznych, GSA, etc.). Jego celem było określenie wpływu wybuchu pandemii na branżę oraz sposobów na wyjście z kryzysu.
Jedną z najważniejszych kwestii poruszonych w trakcie badania było określenie przez ankietowanych najlepszego sposobu pomocy, jaki może zaoferować branży przy wychodzeniu z kryzysu lokalna DMO. Dwie trzecie respondentów uznało, że największą pomocą będzie wprowadzenie certyfikacji zachowania norm sanitarnych, potwierdzających bezpieczeństwo podróżnych. W dalszej kolejności respondenci podkreślili realizację kampanii marketingowych, prezentację aktualnych danych o kierunku oraz otrzymywanie bieżących informacji na tematy branżowe.

Preferowany marketing w social mediach
W ramach najczęściej podejmowanych działań marketingowych pomagających wychodzić branży z kryzysu wymieniane były działania w mediach społecznościowych. Dwie trzecie respondentów określiło, że media społecznościowe stały się ich głównym wsparciem w komunikacji marketingowej. Kampanie prowadzone w internecie oraz bliska współpraca z mediami zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Wpływ COVID-19 na branżę turystyczną
W trzecim kwartale 2020 r. branża, która wzięła udział w badaniu przewiduje 73% spadek sprzedaży, zaś w czwartym kwartale – 60%. Dwie trzecie respondentów przewiduje, że bez wsparcia finansowego ze strony rządu będzie w stanie utrzymać działalność przez sześć miesięcy.
Działania wdrażane podczas kryzysu
Około 41% wszystkich respondentów w czasie pandemii tworzyło nowe produkty oraz zmieniło swój model biznesowy. Na drugim miejscu wymieniono wdrażanie programów poprawiających obsługę klienta oraz szkolenia.
Najlepsze metody komunikacji z klientami
Najlepszą metodą komunikacji z klientem w czasie pandemii okazał się e-mail. Co ciekawe, drugim najczęściej wskazywanym kanałem komunikacji była tradycyjna rozmowa telefoniczna. Zyskujące popularność wideokonferencje i livechaty zostały wskazane jedynie przez 17% badanych.
Organizacje turystyczne jako podstawowe źródło informacji
Za najlepsze źródło informacji w czasie pandemii aż 69% respondentów uznało izby turystyczne, zrzeszenia tour operatorów i biur podróży. Na następnych pozycjach wymieniano DMO’s, media branżowe, rząd i znajomych z branży.
Jak COVID-19 zmienił zasady
Zapytani o adaptację do nowych warunków w perspektywie przyszłego roku i dłuższej 70% respondentów podkreśliło, że jednym z najważniejszych zadań stojących przed organizatorami turystyki będzie modyfikacja warunków anulacji rezerwacji. Na kolejnych miejscach ankietowani wskazywali rozszerzenie kanałów komunikacji z klientem, dywersyfikację bądź zmianę oferty produktowej oraz nawiązywanie nowych partnerstw biznesowych.
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty










