3 mln zł dla polskiego startupu Tripsomnia.com

Tripsomnia.com, znana w Polsce jako SocialTravel, uzyskała 3 mln zł finansowania od funduszy Corvus Ventures i Kogito Ventures. Tripsomnia.com to polski startup, który działa jako platforma do rezerwacji wycieczek i atrakcji lokalnych przez turystów, ale także jako dostawca oprogramowania w modelu SaaS dla lokalnych biur podróży i hoteli.
Klientom umożliwia zapoznanie się z ofertami, dokonanie rezerwacji i bezgotówkowej płatności. Managerom atrakcji turystycznych pozwala docierać z ofertą do klienta końcowego, zarządzać terminami, bieżącymi zamówieniami oraz współpracą z agentami i hotelami.
Od 2017 roku Tripsomnia.com obsłużyła 60 tys. turystów. Obecnie współpracuje z ponad 400 organizatorami i 100 hotelami w 40 krajach.
Tripsomnia.com upraszcza turystom szukanie takich ofert na własną rękę.
Z kolei dla właścicieli obiektów hotelowych oraz organizatorów atrakcji turystycznych Tripsomnia.com jest świetnym narzędziem dywersyfikacji i zwiększania przychodów.
Mateusz Sewastynowicz, założyciel i prezes Tripsomnia.com, powiedział: „Staramy się zastąpić tradycyjny model rezerwacji, często oparty na komunikacji telefonicznej, proponując dostawcom wycieczek i hotelom kompleksowe i proste w użyciu narzędzie zarządzania zamówieniami. Oferujemy powiązane z nim kanały dystrybucji dedykowane hotelom. Umożliwiamy recepcjonistom dokonanie wygodnej rezerwacji wycieczek dla gości hotelu przy maksymalnym zniwelowaniu typowych niedogodności towarzyszących procesowi rezerwacji, jak na przykład długi czas oczekiwania na potwierdzenie.
Dzięki pozyskanej rundzie finansowania będziemy mogli przyspieszyć rozwój naszego produktu oraz zintensyfikować sprzedaż w kanale B2B przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej: Hiszpanii, Włoszech, Malcie, Czechach, Wielkiej Brytanii i Holandii. W 2020 roku planujemy wejście na rynek USA.”
Aplikacja rezerwacyjna nie tylko pozwala hotelom sprzedawać atrakcje i wycieczki z poziomu własnej strony internetowej lub poprzez linki umieszczane w korespondencji mailowej wysyłanej do klienta, ale zachęca również obsługę recepcji do aktywnej sprzedaży poprzez wynagrodzenie prowizyjne.
Według Wojciecha Niesyto, partnera w funduszu Kogito Ventures, który inwestuje w Tripsomnia.com w proporcji 50/50 z grupą inwestorów prywatnych w ramach programu PFR Biznest, głównymi atutami spółki jest doświadczenie zespołu w branży turystycznej, międzynarodowy zasięg platformy oraz model sprzedaży B2B i B2C.
Wojciech Niesyto skomentował: „Wybór lokalnej atrakcji turystycznej przez klienta końcowego często poprzedzone jest zasięgnięciem opinii u osób wzbudzających zaufanie klienta, a sama transakcja musi być dla niego wygodna. Te kryteria spełnia kupno lokalnych atrakcji w recepcji hotelu za pośrednictwem aplikacji Tripsomnia.com.”
Mateusz Sewastynowicz podkreślił: „Entuzjastyczny odbiór naszej aplikacji wśród klientów oraz partnerów biznesowych pozwala nam wierzyć w to, że przy intensyfikacji wysiłków marketingowych oraz sprzedażowych w ciągu kilku lat staniemy się jednym z głównych graczy na rynkach zagranicznych.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










