Wakacje.pl: salon sprzedaży nr 100
Działający od 19 lat na polskim rynku największy agent turystyki zorganizowanej otworzył w miniona sobotę w Osielsku 100. biuro sprzedaży.
Wakacje pl. postawiły na rozwój własnej tzw. naziemnej sieci sprzedaży w 2011 roku. Obecnie sieć tę tworzą dwa salony własne i 98 biur franczyzowych. Do końca 2018 roku planowane jest otwarcie jeszcze 20 salonów sprzedaży. Sieć salonów Wakacje.pl rozwija się 2,5 razy szybciej niż rynek agencyjny.
Powiększa się nie tylko liczba salonów sprzedaży Wakacje.pl, ale i liczba miejscowości, w których działają salony agenta – Osielsko jest 82 miastem w Polsce, na którego mapie pojawi się logo Wakacje.pl.
Magdalena Klimek, właścicielka salonu postawiła na konsolidację i zdecydowała się prowadzone od lat biuro podróży przenieść pod parasol znanej i zaufanej marki.
Powiedziała: „Prowadziłam biuro podróży od 16 lat, ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która przyciągnie klientów. Możemy cały czas obsługiwać te same osoby albo zrobić duży krok naprzód i czerpać z narzędzi, wiedzy i zasobów większej organizacji, która będzie napędzać nam biznes. Zmieniłam logo, aranżację lokalu według standardu marki w sieci, zrobiliśmy otwarcie z pompą. Czas ruszyć z biznesem z kopyta.”
Jak podaja Wakacje.pl, jeden z salonów sieci po konsolidacji odnotował 6-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu
z okresem działalności pod własnym szyldem. Franczyzobiorcy otrzymują od centrali wsparcie na etapie otwarcia i dalej w trakcie działalności.
Klaudyna Mortka, rzeczniczka Wakacje.pl, podkreśliła: „Nasi partnerzy mogą liczyć na nasze zaangażowanie przy poszukiwaniu lokalu oraz projektowaniu wnętrza i witryny. Przez cały okres współpracy otrzymują min. know how marki, narzędzia szkoleniowe i sprzedażowe, a także wsparcie marketingowe czy księgowe i dofinansowanie do promocji lokalnej.”
Wioletta Zarzycka, dyrektor sieci sprzedaży Wakacje.pl, dodała: „Projekt sieci stacjonarnej Wakacje.pl ruszył w 2011 roku. Pierwsza franczyza ruszyła w Przemyślu, dzisiaj mówimy już o 82 miastach w Polsce. Część naszych partnerów po czasie zdecydowało się na otwarcie salonu w drugiej lokalizacji, łącznie to 14 miast. W dużych aglomeracjach mamy kilka salonów, m.in. w Warszawie, Trójmieście czy Katowicach. Planujemy wejść do kolejnych miejscowości.”
Wakacje stawiają przede wszystkim na lokalizacje biur marki w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców. Na liście są m.in. Kielce, Zabrze, Ruda Śląska, Opole, Wałbrzych, Zielona Góra, Grudziądz. Słupsk, Konin, Suwałki, Głogów, Leszno czy Łomża.
Istotnym warunkiem przystąpienia do sieci jest lokalizacja z dużym potencjałem sprzedażowym. Połowa salonów sieci Wakacje.pl mieści się w galeriach handlowych, druga połowa przy ulicach z dużym lub średnim natężeniem ruchu i miejscami parkingowymi.
Koszt inwestycji to ok. 21 tys. zł., agent nie pobiera żadnych opłat licencyjnych na początku ani w trakcie działalności biura. Modelowy salon Wakacje.pl to ok. 20-30 m kw. powierzchni użytkowej lokalu lub wyspa w galerii handlowej.
Leila Ben Arfi, prezes zarządu biura Best Reisen, którego oferty dostępne są w sieci salonów Wakacje.pl, skomentowała: „Bardzo cenimy sobie współpracę z siecią wakacje.pl., trwa ona nie od dziś i z każdym rokiem realizujemy coraz to nowe projekty. Rozwój sieci stacjonarnej to moim zdaniem krok w dobrym kierunku. Wielu klientów wciąż oczekuje bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, czuje się bardziej komfortowo mając do dyspozycji osobę, która służy radą i pomocą.”
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty