Prezentmarzeń: Te czynniki decydują o wyborze rodzinnych wyjazdów

Wyjazdy rodzinne odgrywają coraz ważniejszą rolę w życiu Polaków, stanowiąc okazję do wzmacniania więzi i tworzenia wspólnych wspomnień. Z badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń wynika, że 80 proc. ankietowanych spędza czas z rodziną kilka razy w roku lub częściej, a kolejne 19 proc. – raz w roku lub rzadziej.
Z badania przeprowadzonego przez Prezentmarzeń wynika, że sezonowość ma duże znaczenie przy planowaniu wyjazdów. Trzy czwarte respondentów wybiera lato lub zimę. Z kolei 15 proc. podróżuje równomiernie w ciągu roku, a 9 proc. wybiera dowolny termin niezależnie od sezonu.
Rodziny starają się także dostosować aktywności do potrzeb wszystkich uczestników. 85 proc. ankietowanych korzysta z atrakcji dopasowanych do wieku i możliwości członków rodziny. W związku z tym wiek dzieci odgrywa kluczową rolę dla 55 proc. respondentów.
Wyjazdy sprzyjają także odkrywaniu nowych zainteresowań. 70 proc. badanych deklaruje, że wakacje pozwalają poszerzyć horyzonty i spróbować nowych aktywności. Najczęściej wybierane atrakcje to parki rozrywki (40 proc.) i lot balonem (30 proc.). Rzadziej wybierano rejs łodzią motorową i nurkowanie (po 10 proc.), restaurację w ciemności (10 proc.) oraz escape room (5 proc.).
Co decyduje o wyborze destynacji?
Decyzje dotyczące wyjazdów podejmowane są różnie. 45 proc. rodzin planuje wakacje wspólnie, a 30 proc. korzysta z usług biur podróży. Najpopularniejszym środkiem transportu jest samochód (50 proc.). Samolot wybiera 25 proc. rodzin, a 20 proc. dopasowuje środek podróży do destynacji. Z transportu publicznego korzysta 5 proc. rodzin.
Większość rodzin woli krótkie wyjazdy weekendowe lub trwające kilka dni (55 proc.). Z kolei tydzień urlopu planuje 35 proc., a dwutygodniowe wakacje – 10 proc.
Najczęstsze motywy podróży to relaks i wypoczynek (45 proc.) oraz wizyty u rodziny i znajomych (30 proc.). Rzadziej wybierano zwiedzanie innych krajów (15 proc.) oraz zdrowie i odnowę biologiczną (10 proc.). Na wybór kierunku największy wpływ mają kwestie finansowe (30 proc.) oraz preferencje dzieci (25 proc.). Ponadto znaczenie mają także dostępność atrakcji (20 proc.), logistyka (15 proc.) i opinie innych (10 proc.).
Metodologia
Badanie „Relacje Polaków na wakacjach” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń w lipcu 2025 r., N = 1245, metodą CAWI.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










