GTM Chemnitz: 5 254 spotkań branżowych i 97 proc. pozytywnych opinii

50. workshop Germany Travel Mart (GTM) w Chemnitz było według Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), udaną wizytówką niemieckiej turystyki przyjazdowej. Podczas dwudniowych warsztatów 183 niemieckie firmy z branży hotelarskiej, sektora transportowego, branży rekreacyjnej, usług przyjazdowych i regionalnych organizacji turystycznych oraz 225 nabywców z międzynarodowych biur podróży i internetowych biur podróży negocjowało umowy biznesowe na nadchodzący rok.
Zgodnie z ankietą przeprowadzoną przez DZT, 99 proc. uczestników nawiązało nowe kontakty biznesowe, a 93 proc. oceniło GTM jako doskonałą platformę do zawierania transakcji. Pozytywne opinie potwierdzają znaczenie osobistych spotkań w rozwoju udanych relacji biznesowych.
„W ciągu ostatnich dwóch dni podczas GTM w Chemnitz odbyło się 5 254 rozmów biznesowych. Według ankiety przeprowadzonej na miejscu przez DZT, 99 procent respondentów było w stanie nawiązać w Chemnitz nowe kontakty biznesowe, a 93 procent oceniło GTM jako dobrą/bardzo dobrą platformę do zawierania transakcji biznesowych. Ta pozytywna informacja zwrotna od uczestników po raz kolejny potwierdza znaczenie osobistych spotkań w celu ciągłego rozwijania udanych relacji biznesowych. Chciałabym podziękować lokalnym partnerom, Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen (TMGS), Chemnitz Economic Development Corporation (CWE) i wszystkim innym zaangażowanym za ich profesjonalną organizację. GTM 2024 ułatwiło nawiązanie wielu nowych kontaktów z międzynarodową branżą turystyczną, zwłaszcza w kontekście Europejskiej Stolicy Kultury Chemnitz 2025” – powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
„Germany Travel Mart (GTM) dało nam, jako krajowej organizacji turystycznej, fantastyczną okazję do zainspirowania touroperatorów i przedstawicieli mediów z całego świata do odwiedzenia Saksonii. Zapewniliśmy również ważny impuls dla Europejskiej Stolicy Kultury 2025 w Chemnitz i regionie. Jesteśmy zachwyceni doskonałym przyjęciem i wspaniałymi opiniami, które otrzymaliśmy w wielu odbytych rozmowach” – dodaje Veronika Hiebl, dyrektor zarządzająca Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen mbH (TMGS).
„GTM 2024 było ważną platformą i bardzo dobrą okazją do zaprezentowania Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury 2025 przedstawicielom międzynarodowej branży turystycznej. Motto Stolicy Kultury „C THE UNSEEN” można było odczuć podczas całego GTM, a wielu gości z całego świata, w ramach wycieczek objazdowych, mogło już teraz zobaczyć to, co jeszcze nieodkryte” – powiedziała Andrea Pier, dyrektor handlowy Europejskiej Stolicy Kultury Chemnitz.
„GTM był doskonałą okazją do zaprezentowania Chemnitz i regionu międzynarodowym nabywcom usług turystycznych i dziennikarzom. W szczególności wycieczki prasowe i odkrywcze po Chemnitz, Rudawach i nowo utworzonym regionie turystycznym Chemnitz-Zwickau dały uczestnikom możliwość zapoznania się z ofertą turystyczną. Podczas warsztatów mogliśmy również zaprezentować nowo opracowane oferty turystyczne i nawiązać wiele nowych kontaktów. Udany wieczór otwarcia w Kraftverkehr był świetnym początkiem GTM” – komentuje Katja Loße, dyrektor zarządzająca CWE.
Perspektywy: GTM 360° – wyznaczanie kursu na przyszłość
Od czasu pierwszego GTM w 1972 roku, ponad 15 tys. ekspertów z międzynarodowej branży turystycznej i 7 tys. dziennikarzy z 56 krajów przyjęło zaproszenie DZT na GTM.
„GTM jest i pozostanie największą platformą przyjazdową dla turystyki do Niemiec. Musimy teraz obrać właściwy kurs, aby nadal oferować wszystkim partnerom przyszłościową platformę sprzedażową w ramach cyfrowej i zrównoważonej transformacji Destination Germany. Oprócz corocznego wydarzenia w Niemczech, nowy GTM 360° będzie działał jako całodobowe centrum turystyki przyjazdowej przez cały rok. Platforma sprzedażowa połączy branżę turystyczną małych i średnich przedsiębiorstw z międzynarodową branżą turystyczną online i offline za pośrednictwem interaktywnego forum. Wgląd w rynek, warsztaty sprzedażowe, hybrydowe rozmowy sprzedażowe i think tanki będą dostępne dla dostawców usług turystycznych w dowolnym momencie” – podsumowuje Petra Hedorfer.
Dzięki tej inicjatywie DZT planuje zaoferować wszystkim MŚP niemieckiej branży turystycznej innowacyjny dostęp do rynku i dodatkowe wsparcie. Nowoczesne podejście do prezentacji miejsc docelowych i nowe opcje integracji dla partnerów biznesowych sprawią, że GTM będzie nadal jednym z najważniejszych wydarzeń sprzedażowych w niemieckiej turystyce dla niemieckiej i międzynarodowej branży turystycznej.
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Sezon świąteczny w Korei Południowej 2025: jarmarki, koncerty i iluminacje
Zima w Korei Południowej przynosi bogactwo świątecznych jarmarków, iluminacji i wydarzeń…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty










