Itaka strategicznym partnerem MTA. Wspólnie zwiększą liczbę turystów z Polski

Przełom 2023 i 2024 to dla regionalnego biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie okres podejmowania strategicznych decyzji w Europie Środkowo-Wschodniej. Przykładem tego jest zacieśnienie współpracy Malty z największym biurem turystycznym w Polsce, firmą Itaka.
Malta i Itaka łączą siły, aby przyciągnąć więcej turystów z Polski, w szczególności w okresie zimowym. Współpraca z największym polskim biurem podróży to szansa dla tego śródziemnomorskiego kraju na dalszy wzrost popularności wśród Polaków.
148 tys. turystów z Polski na Malcie
Według najnowszych danych, które obejmują okres od stycznia do listopada ubiegłego roku, Maltę odwiedziło ponad 148 tysięcy turystów z Polski. Już teraz można stwierdzić, że zostanie ustanowiony kolejny rekord – jeszcze zanim ujawniono wyniki za cały rok. Szacuje się, iż w 2023 roku Wyspy Maltańskie odwiedziło około 169 tys. gości z Polski.
Dla porównania w 2022 roku do tego śródziemnomorskiego kraju przyjechało 143 tysiące polskich turystów, co dało piąte miejsce wśród nacji najczęściej odwiedzających ten kraj.
„Polska jest przykładem sukcesu naszej obecności na wschodnioeuropejskim rynku turystycznym. Pozytywne wyniki osiągnięte na nim pomogły nam w dalszych wysiłkach na rzecz zwiększenia dywersyfikacji oraz rozwiązania kwestii sezonowości. W szczególności, że na tych rynkach zawsze jest miejsce na wzrost, szczególnie w miesiącach zimowych. Wierzymy, że dzięki temu porozumieniu uda się zwiększyć naszą rozpoznawalność, co z kolei przełoży się na ilość odwiedzających z Polski, która będzie nadal rosła w najbliższych latach” – wyjaśnia John Mary Attard, regionalny dyrektor biura MTA w Warszawie.
„Polska jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem dla turystyki przyjazdowej na Maltę. Umowa z największym biurem turystycznym w Polsce pozwoli nam na jeszcze lepsze wykorzystanie jej potencjału. Polacy odwiedzają nas przez cały rok, zazwyczaj w celu spędzenia krótkiego urlopu, rodzinnych wakacji, nauki języka angielskiego lub też aktywnego wypoczynku. Osoby podróżujące z Polski szukają ciepłych i gościnnych miejsc, takich jak Wyspy Maltańskie. Malta zyskuje na popularności w Polsce nie tylko ze względu na klimat i atrakcyjne ceny, ale także stale rosnącą liczbę połączeń między tymi krajami. Nadchodząca zima przyniesie duży wzrost liczby miejsc w samolotach dwóch linii lotniczych latających na Maltę z Polski. Zwiększy to wartość Malty jako miejsca przyjaznego rodzinom i atrakcyjnego cenowo, zwieńczonego wspaniałą śródziemnomorską gościnnością” – dodaje Carlo Micallef, dyrektor zarządzający Maltańskiej Organizacji Turystycznej.
Całoroczne miejsce wypoczynku
Kooperacja Itaki i Malty ma skupić się na współpracy marketingowej w postaci inicjatyw promujących Wyspy Maltańskie. Ponadto zbiega się ona z nową siatką połączeń lotniczych. Do końca marca można korzystać ze zwiększonej częstotliwości lotów między największymi lotniskami w Polsce (Warszawa, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk, Wrocław), a tym śródziemnomorskim krajem.
„Poza oczywistą atrakcyjnością Malty należy dodać, że dla polskiego turysty jest to ciągle kierunek wschodzący, tzn. kierunek, który do tej pory nie był zanadto oblegany przez naszych turystów. Dlatego dostrzegamy rosnący potencjał Malty i z niekłamaną satysfakcją odnotowujemy zdecydowany wzrost dynamiki sprzedaży do tego przepięknego i kulturowo zróżnicowanego kraju. Dodatkową zachętą dla rozwoju tego kierunku w naszej firmie jest całoroczny charakter tej oferty. Warto też dodać, że propozycja naszej firmy dotyczy zarówno pobytów wypoczynkowych, krótkich pobytów typu city break jak i pełnowymiarowych wycieczek z pilotem-przewodnikiem. Nasze plany dotyczące Malty na pewno nie kończą się na następnym sezonie. Chcemy, aby nasza firma na stałe zajęła pozycję lidera sprzedaży tej destynacji w naszym kraju na dekady” – podkreśla Marcin Kołodziejczyk, dyrektor Itaka Smart.
O szczególnym znaczeniu Polski dla Malty w Europie świadczy uruchomienie w listopadzie 2022 roku regionalnego biura Maltańskiej Organizacji Turystycznej w Warszawie. To ze stolicy Polski Malta prowadzi swoją działalność operacyjno-biznesową w obszarze Europy Środkowo-Centralnej oraz w krajach nadbałtyckich w zakresie turystyki.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










