Fly.pl zanotował 30 proc. wzrost sprzedaży w październiku 2023. Podróżni najchętniej wybierali wyjazdy last minute
Październik był szczególnym miesiącem w tegorocznym kalendarzu. Pojawiły się w nim zarówno wybory parlamentarne w Polsce, jak i niestety wybuch kolejnego konfliktu wojennego na świecie. Niemniej jednak, wyniki sprzedaży we Fly.pl w październiku są kontynuacją dobrej koniunktury, która utrzymywała się przez cały rok 2023.
Warto zauważyć, że dużym zainteresowaniem wśród klientów w październiku cieszyły się wyjazdy last minute, które przyciągnęły podróżnych chcących wydłużyć sobie tegoroczne lato.
„Osiągnięty wynik 30 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku postrzegamy jako bardzo dobry. Największym zainteresowaniem w październiku cieszyły się wyjazdy last minute – atrakcyjne ceny przyciągnęły klientów chcących przedłużyć sobie tegoroczne lato na jednej z południowych plaż. 46 proc. wszystkich rezerwacji dotyczyła wycieczek z datą wylotu w październiku, a kolejne ponad 20 proc. wyjazdów listopadowych” – mówi Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce.
Średnia cena rezerwacji w październiku wyniosła 5 560 zł i była niższa o 470 zł w porównaniu z wrześniem 2023.
Na pierwszym miejscu – wyjazdy do Egiptu
Największym zainteresowaniem cieszył się Egipt, który przyciągnął ponad 35 proc. klientów Fly.pl. Na drugim miejscu znalazła się Turcja (22 proc. udziału), a na trzecim Hiszpania (8 proc. udziału). Warto zaznaczyć, że część klientów zrezygnowała z planów wyjazdowych do Egiptu ze względu na sytuację na Bliskim Wschodzie, zmieniając je na wyjazdy do Turcji, Hiszpanii, Cypru i Malty – kierunki, które są równie popularne jesienią.
„Pierwsza pozycja Egiptu potwierdza jednak stałe grono klientów wybierających ten kierunek, ceniących sobie jego walory, ale również bardzo świadomych realiów występujących w tym regionie. W strukturze sprzedaży zdecydowanie widać już zmianę sezonu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się dalekie kierunki z Emiratami Arabskimi na czele” – dodaje Katarzyna Papis.
Niezmiennie popularnością cieszą się pobyty w czterogwiazdkowych hotelach z wyżywieniem all inclusive. Widoczny jest także wzrost sprzedaży wycieczek objazdowych, który, po okresie pandemii, odbudowywał się nieco wolniej.
„Bardzo cieszy nas rosnące zainteresowanie ofertą na lato 2024. Obecnie wycieczki z terminami wyjazdów od kwietnia do października stanowią ponad 15 proc. udziału wszystkich rezerwacji” – podsumowała Katarzyna Papis.
POWIĄZANE WPISY
20 maja 2024
Biura podróży – ceny wycieczek znowu zaczęły rosnąć
Największy wzrost średnich cen wycieczek miał miejsce na hiszpańskim wybrzeżu Costa de la…
0 Komentarzy4 Minuty
16 maja 2024
Fostertravel.pl organizuje spotkania dla agentów. Tematem nie tylko produkt, ale sposób pracy z touroperatorami
Rozpoczęła się seria spotkań „Foster Learning” przeznaczonych dla agentów sieci…
0 Komentarzy2 Minuty
16 maja 2024
eSky.pl: wyjazdy wakacyjne najchętniej do Grecji, Włoch, Hiszpanii i na Cypr
Na zagraniczne wakacje w lipcu i sierpniu 2024 roku Polacy najliczniej udadzą się na…
0 Komentarzy5 Minuty
13 maja 2024
Kompas Global – nowy touroperator wchodzi na polski rynek turystyczny
Kompas Global, międzynarodowy touroperator założony w 2005 roku w Kazachstanie, ogłosił…
0 Komentarzy2 Minuty
13 maja 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych spadły prawie o połowę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
10 maja 2024
Rajskie plaże Goa w ofercie egzotycznej Rainbow
Zupełnie nieindyjski region Goa nad Morzem Arabskim to popularne miejsce na wakacje w…
0 Komentarzy6 Minuty
8 maja 2024
Urlop w maju lub czerwcu: Mniej all inclusive, więcej zwiedzania.
Urlop poza tradycyjnymi długimi weekendami i ścisłym sezonem wakacyjnym ma co najmniej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 maja 2024
Na zimę Kolumbia – nowość w ofercie Rainbow
Od sezonu zimowego 2024/2025 klienci Rainbow będą mogli skorzystać z bogatej oferty…
0 Komentarzy7 Minuty
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty