82. edycja Tour de Pologne trwa. Kolarze rywalizują na trasie z Dolnego Śląska do Małopolski

fot. materiały prasowe

4 sierpnia rozpoczęła się 82. edycja Tour de Pologne UCI WorldTour – największego wyścigu kolarskiego w Europie Środkowo-Wschodniej. Partnerem wydarzenia jest Polska Organizacja Turystyczna. Tegoroczna trasa prowadzi z Dolnego Śląska do Małopolski, a finał zaplanowano na 10 sierpnia pod Kopalnią Soli Wieliczka.

Na trasie znajduje się siedem zróżnicowanych etapów. W rywalizacji bierze udział 18 drużyn UCI WorldTour oraz cztery zaproszone ekipy, w tym reprezentacja Polski.

Tegoroczna edycja wyścigu nawiązuje do 1000-lecia koronacji pierwszego króla Polski, Bolesława Chrobrego. Start miał miejsce pod Halą Stulecia we Wrocławiu. Kolarze mają już za sobą etapy prowadzące przez Dolny Śląsk i Karkonosze. Trasa prowadzi przez miasta takie jak Legnica, Karpacz, Wałbrzych, Cieszyn, Zakopane i Bukowina Tatrzańska. Ostatniego dnia odbędzie się jazda indywidualna na czas pod Kopalnią Soli Wieliczka, która wyłoni zwycięzcę Klasyfikacji Generalnej ORLEN.

„82. Tour de Pologne będzie wyścigiem, w którym każdy z kolarzy znajdzie coś dla siebie. Przygotowaliśmy etapy dla sprinterów, górali i jazdę na czas, dzięki czemu jestem pewien, że wyścig wygra najlepszy i najbardziej wszechstronny kolarz. Jednocześnie pokazuje to piękno i różnorodność Polski, przejeżdżając z Dolnego Śląska do Małopolski. Peleton odwiedzi wiele wspaniałych miejsc, a Tour de Pologne zaprezentuje piękne krajobrazy, którymi możemy się szczycić” – powiedział Czesław Lang, dyrektor generalny 82. Tour de Pologne UCI WorldTour.

TVP, Eurosport oraz platforma streamingowa MAX transmitują wyścig Tour de Pologne, udostępniając relację widzom w 65 krajach. Dzięki tej międzynarodowej ekspozycji Polska aktywnie promuje swoje walory turystyczne. Podczas transmisji organizatorzy prezentują miasta etapowe i regiony, przez które przejeżdża peleton, a także pokazują lokalne atrakcje turystyczne. Równocześnie Polska Organizacja Turystyczna prowadzi szeroko zakrojoną kampanię internetową.

„Wyścig kolarski Tour de Pologne jest jedną z najsłynniejszych polskich imprez sportowych, która stanowi doskonały pretekst do promocji najciekawszych zakątków naszego kraju. Polska plasuje się obecnie w pierwszej dwudziestce najbardziej atrakcyjnych turystycznie krajów świata i cieszę się, że dzięki działaniom promocyjnym przy okazji tak wspaniałych przedsięwzięć możemy zaprezentować polskie atrakcje turystyczne publiczności na całym świecie” – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.