80 proc. Polaków dokupuje ubezpieczenie na zagraniczne wakacje. Coraz bardziej dbamy o bezpieczeństwo
Coraz więcej Polaków nie wyobraża sobie zagranicznych wakacji bez dodatkowego ubezpieczenia. Jak pokazują dane Wakacje.pl 80 proc. klientów decyduje się na zakup polisy najczęściej przy egzotycznych kierunkach, gdzie koszty leczenia mogą być bardzo wysokie. Wzrost świadomości i obawa przed nieprzewidzianymi sytuacjami sprawiają, że rośnie nie tylko liczba sprzedanych ubezpieczeń, ale też wybór bardziej rozbudowanych pakietów ochrony.
Tylko w pierwszym półroczu tego roku liczba kupowanych dodatkowych ubezpieczeń do wycieczek zagranicznych wzrosła o 30 procent w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku – wynika z danych sprzedażowych Wakacje.pl, największego na polskim rynku multiagenta turystycznego.
„Świadomość klientów rośnie. Wielu z nich samych dopytuje o dodatkowe opcje, bo rozumie potrzebę posiadania takiej ochrony. To zakup, który zapewnia spokój ducha i finansowe bezpieczeństwo. Nigdy nie wiemy, co może się wydarzyć daleko od domu – od nagłej choroby, przez nieszczęśliwy wypadek, po zgubienie bagażu. Standardowa Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) zapewnia jedynie podstawową opiekę w ramach publicznego systemu zdrowia. Dodatkowe ubezpieczenie turystyczne oferuje znacznie szerszy zakres ochrony, w tym pokrycie kosztów leczenia, assistance medyczne, ubezpieczenie NNW, odpowiedzialność cywilną w życiu prywatnym, a także ochronę bagażu czy opóźnienie lotu. To inwestycja w bezpieczny i beztroski wypoczynek, która w razie nieprzewidzianych sytuacji może oszczędzić nam wielu problemów, stresu i przede wszystkim – ogromnych wydatków” – zaznacza Edyta Gryczan-Kwiatkowska, ekspertka ds. ubezpieczeń w Wakacje.pl.
Kosztowne leczenie za granicą
Polisa ubezpieczeniowa chroni podróżnych przed kosztami nieprzewidzianych sytuacji, jak np. nagłe wypadki, utrata bagażu czy opóźnienie lotu. Zakres ubezpieczenia, który wybierzemy, jest kluczowy i od niego zależy poziom naszego zabezpieczenia. Czasem niepozorny upadek może kosztować nas naprawdę dużo.
„Dzięki temu, w razie nagłej potrzeby skorzystania z pomocy medycznej za granicą, nie trzeba martwić się o dodatkowe koszty z własnej kieszeni. To istotne, zwłaszcza gdy leczenie bywa kosztowne, a dostęp do gotówki może być ograniczony. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór polisy z obsługą bezgotówkową, czyli takiej, gdzie ubezpieczyciel rozlicza się bezpośrednio z placówką medyczną w każdej sytuacji” – podkreśla ekspertka ds. ubezpieczeń w Wakacje.pl.
Eksperci zwracają także uwagę na nieuczciwe praktyki w prywatnych, zagranicznych klinikach. Wybór doświadczonego ubezpieczyciela z łatwym kontaktem w przypadku awaryjnych sytuacji jest bardzo ważny, by uniknąć niepotrzebnych kosztów.
„Podczas leczenia na wakacjach, szczególnie w prywatnych klinikach, zdarzają się sytuacje, w których pacjenci są naciągani na dodatkowe, często niepotrzebne badania. Czasami takie placówki próbują wykorzystać fakt, że turysta jest ubezpieczony i nie do końca zna lokalne realia czy język. Zdarza się, że proponują kosztowne zabiegi lub diagnostykę, która nie jest konieczna, tylko po to, by zwiększyć rachunek. Dlatego ważne jest, żeby przed wizytą skontaktować się z ubezpieczycielem lub numerem alarmowym z polisy – specjaliści mogą wskazać sprawdzoną placówkę, która współpracuje z ubezpieczycielem i nie próbuje sztucznie zawyżać kosztów leczenia. To daje większe bezpieczeństwo i chroni przed nieuczciwymi praktykami” – dodaje Edyta Gryczan-Kwiatkowska.
Czym kierują się klienci podczas zakupu ubezpieczenia?
80 procent podróżnych deklaruje kupowanie dodatkowego ubezpieczenia na czas zagranicznych wakacji. Badania przeprowadzone w kwietniu tego roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Wakacje.pl pokazały także, że motywacją do zakupu są kierunek i korzystna cena proponowana podczas zakupu wycieczki. W samej polisie najważniejsza jest natomiast jak najwyższa suma odpowiedzialności przy kosztach leczenia.
„Zaraz za wyższą sumą odpowiedzialności dla klientów ważne są koszty rezygnacji i oczywiście jej warunki. Ok. 70 procent klientów rezygnujących z wyjazdu, odwołuje go na 2-5 dni przed planowanym wylotem, głównie z powodu nagłych, losowych sytuacji. Ważne, by wybrać ubezpieczenie, które w takich nieprzewidzianych okolicznościach pozwoli nam nie stracić całej opłaconej kwoty” – mówi Anna Podpora, head of product development w Wakacje.pl.
Eksperci zwracają uwagę, że zakup dodatkowego ubezpieczenia to w stosunku do kosztów całego wyjazdu niewielki wydatek, który zabezpiecza nas przed przykrymi finansowymi konsekwencjami wielu nieprzewidzianych sytuacji.
POWIĄZANE WPISY
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty
5 sierpnia 2025
Miesiąc miodowy z Rainbow. Nowa oferta kierowana do par
Biuro podróży Rainbow zaprezentowało szeroką i zróżnicowaną ofertę dedykowaną nowożeńcom…
0 Komentarzy3 Minuty
5 sierpnia 2025
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty LATO 2026
Z początkiem sierpnia biuro podróży Itaka uruchomiło przedsprzedaż oferty na sezon letni…
0 Komentarzy3 Minuty
1 sierpnia 2025
Rainbow prezentuje ofertę lato 2026: nowe kierunki i udogodnienia dla rodzin z dziećmi
Rainbow zapowiada rozszerzenie oferty na sezon lato 2026. Pomimo trwającego jeszcze…
0 Komentarzy4 Minuty
29 lipca 2025
Rainbow podsumowuje urlopowe wybory Polaków
Wakacje to dla wielu Polaków czas nie tylko odpoczynku, ale także okazja do odkrywania…
0 Komentarzy4 Minuty
13 sierpnia 2025
eSky.pl: Kobiety w sile wieku coraz częściej podróżują solo
Coraz więcej kobiet w sile wieku wybiera podróże solo - z danych eSky.pl wynika, że w…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
TFG: Rynek turystyczny w Polsce z rekordowym I półroczem 2025 roku
Zgodnie z danymi Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), w pierwszym półroczu 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Kiwi.com udostępnia serwer MCP do wyszukiwania lotów przez agentów AI
Firma Kiwi.com, we współpracy z partnerem technologicznym AIpic, udostępniła serwer MCP…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
HONOR i eSky prezentują fotograficzny przewodnik dla podróżników
HONOR i eSky.pl rozpoczęły wspólną kampanię skierowaną do podróżników, łączącą…
0 Komentarzy2 Minuty
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty
5 sierpnia 2025
Miesiąc miodowy z Rainbow. Nowa oferta kierowana do par
Biuro podróży Rainbow zaprezentowało szeroką i zróżnicowaną ofertę dedykowaną nowożeńcom…
0 Komentarzy3 Minuty
5 sierpnia 2025
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty LATO 2026
Z początkiem sierpnia biuro podróży Itaka uruchomiło przedsprzedaż oferty na sezon letni…
0 Komentarzy3 Minuty
1 sierpnia 2025
Rainbow prezentuje ofertę lato 2026: nowe kierunki i udogodnienia dla rodzin z dziećmi
Rainbow zapowiada rozszerzenie oferty na sezon lato 2026. Pomimo trwającego jeszcze…
0 Komentarzy4 Minuty
29 lipca 2025
Rainbow podsumowuje urlopowe wybory Polaków
Wakacje to dla wielu Polaków czas nie tylko odpoczynku, ale także okazja do odkrywania…
0 Komentarzy4 Minuty
13 sierpnia 2025
eSky.pl: Kobiety w sile wieku coraz częściej podróżują solo
Coraz więcej kobiet w sile wieku wybiera podróże solo - z danych eSky.pl wynika, że w…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
TFG: Rynek turystyczny w Polsce z rekordowym I półroczem 2025 roku
Zgodnie z danymi Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), w pierwszym półroczu 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Kiwi.com udostępnia serwer MCP do wyszukiwania lotów przez agentów AI
Firma Kiwi.com, we współpracy z partnerem technologicznym AIpic, udostępniła serwer MCP…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
HONOR i eSky prezentują fotograficzny przewodnik dla podróżników
HONOR i eSky.pl rozpoczęły wspólną kampanię skierowaną do podróżników, łączącą…
0 Komentarzy2 Minuty
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty