60 lat działalności TT-Line na Bałtyku

Historia sukcesu TT-Line rozpoczęła się 28 marca 1962 roku, kiedy prom „Nils Holgersson I” otworzył połączenie między Travemünde, a Trelleborgiem w Szwecji. Zaledwie trzy lata później, w 1965 roku, TT-Line powiększyła flotę o drugi prom.
Lubeka-Travemünde – 11 602 mile morskie – tyle ma do pokonania nowy statek TT-Line, pierwszy z dwóch nowo zamówionych Green Ships, który jest w drodze ze stoczni w Nanjing w Chinach do Europy.
Na miejsce ma dotrzeć pod koniec kwietnia, miesiąc po 60. rocznicy powstania TT-Line. Prom nosi nazwę „Nils Holgersson”, tak samo jak pierwszy statek w historii TT-Line – tradycja jest kontynuowana, ale jednocześnie firma chce zaznaczyć ogromny rozwój technologiczny promów.

Zielona flota
Projekt „Zielonych Statków” to kontynuacja działań TT-Line na rzecz zrównoważonego rozwoju żeglugi, które armator rozpoczął już w 1995 roku wraz z wejściem do eksploatacji dwóch Zielonych Statków pierwszej generacji, „Nils Dacke” i „ Robin Hood”, które nastawione były na przyjazną dla środowiska eksploatację statków.
Zaledwie sześć lat później, w 2001 roku, oddano do eksploatacji dwa nowe Green Ships drugiej generacji. Promy „Nils Holgersson” i „Peter Pan” zbudowane w Bremerhaven były już wyposażone w systemy napędowe, które zmniejszyły zużycie paliwa nawet o 15 procent w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami. Teraz flota jest uzupełniana przez najbardziej przyjazne dla środowiska statki. Podczas, gdy nowy Nils Holgersson jest już w drodze do Europy, budowa drugiego promu Green Ship Peter Pan, zbliża się ku końcowi i zostanie on przekazany TT-Line w ciągu roku.
Bernhard J. Termühlen, dyrektor zarządzający, powiedział: „Z dumą spoglądamy wstecz na 60 lat TT-Line. To był czas pełen imponujących promów, wspaniałych innowacji, nowych technologii i zrównoważonego rozwoju firmy. Chcemy dalej to kontynuować i nadal być pionierami w żegludze promowej.”
Łyk historii
W 1965 roku, TT-Line powiększyła flotę o drugi prom.
Rampy załadunkowe na dziobie i rufie promu „Peter Pan I” umożliwiły wjazd i wyjazd pojazdów bez konieczności zawracania, co zrewolucjonizowało załadunek i rozładunek w porcie.
Flota rosła, a wraz z ukończeniem „Peter Pan II” w 1974 roku, TT-Line zapoczątkowało nową erę żeglugi promowej. Nowy i wówczas największy na świecie prom łączył transport i rozrywkę oraz umożliwiał pasażerom spędzenie rejsu w restauracji, barze czy na siłowni oraz skorzystanie z rozrywki oferowanej na pokładzie.
W latach 1988 i 1989 TT-Line z sukcesem wprowadziło dwa promy kolejowo-pasażerskie. Są one nadal w eksploatacji, przebudowane w późniejszym okresie na promy RoPax o nazwach Huckleberry Finn i Tom Sawyer. TT-Line rozwijało połączenia promowe i w 1992 r., po zjednoczeniu Niemiec, została otworzona linia promowa z Rostocku do Trelleborga. W styczniu 2022 roku TT-Line ta obchodziła 30-lecie istnienia tego połączenia.
Połączenia z Polską
W styczniu 2014 roku TT-Line uruchomiła połączenie z Polski, ze Świnoujścia do Trelleborga. Cztery lata później miało miejsce przedłużenie promu Peter Pan o 30 metrów do długości 220 metrów i tym samym linia ładunkowa powiększyła się do 3400 lm. Umożliwiło to zmniejszenie emisji na transportowaną jednostkę frachtową nawet o 25 procent. W tym samym roku TT-Line otworzyło połączenie między Kłajpedą, a Trelleborgiem. Następnie, w 2018 roku TT-Line złożyło zamówienie na budowę promów Green Ships trzeciej generacji, kontynuując tym samym drogę w kierunku zrównoważonej eksploatacji statków w żegludze promowej.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty










