10 lat z Modą na Mazowsze

Moda na Mazowsze obchodzi 10 urodziny. W tym czasie projekt realizowany przez MROT podpowiadał turystom, jak niebanalnie spędzić czas, przeżyć niezwykłą przygodę, poznać nowe smaki, znaleźć inspirację czy po prostu dobrze wypocząć na Mazowszu.
Moda na Mazowsze to – oprócz tytułu magazynu – jeden z najważniejszych i jednocześnie najbardziej rozbudowanych, długofalowych projektów promocyjnych Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Na początku był to serwis internetowy informujący w zupełnie nowy sposób o atrakcjach turystycznych województwa mazowieckiego. Od pierwszych dni nastawiony był na odkrywanie nieznanych dotąd atrakcji turystycznych przemawiających do wszystkich zmysłów. Kolory, zapachy, smaki i muzyka oraz opowieści, a także cuda, których można tutaj dotknąć – to był punkt wyjścia do budowania nowej platformy opowiadającej na nowo o Mazowszu.
Jednocześnie powołano do życia magazyn z wyborem propozycji miejsc do zwiedzania i wydarzeń, w których warto wziąć udział na Mazowszu. Tak zaczęła powstawać baza atrakcji, kontaktów i kalendariów imprez charakterystycznych dla regionu. Naturalne było także przejście do social mediów – barwne opowieści o województwie mazowieckim pojawiły się na Facebooku i Instagramie oraz na YouTube i TikToku.
Społeczność pasjonatów Mazowsza
Dziś Moda na Mazowsze to ogromna społeczność zgromadzona wokół tematyki turystycznych atrakcji regionalnych i gigantyczna baza informacji o miejscach, ludziach i imprezach. W sumie to ponad 400 tys. osób, do których dociera przekaz i które dzielą się informacjami o tym, jak można atrakcyjnie spędzić czas na Mazowszu. To tysiące filmików, rolek i relacji, a nawet filmów; ostatnio doszły do tego nadawane na żywo programy z ciekawych miejsc, pełne gości i fascynujących informacji.
O ich jakość i content dba redakcja – grupa osób zbierających, tworzących i publikujących materiały: teksty, zdjęcia, filmy, infografiki. Ale także ogromne zaplecze w terenie: lokalne i regionalne środowiska turystyczne oraz organizacje pozarządowe, przewodnicy, przedsiębiorcy, samorządy. Ważną grupą są też turyści – ludzie szukający ciekawych form spędzania wolnego czasu na setki przeróżnych sposobów. A wreszcie – mieszkańcy Mazowsza, niesamowici, zafascynowani swoimi małymi ojczyznami ludzie, którzy znają cuda tego regionu często lepiej niż własną kieszeń. Dzięki nim zbiorowa opowieść o województwie mazowieckim jest tak bogata i wciągająca.
Nowy sposób opowiadania o regionie
W serwisie i artykułach publikowanych w magazynie zrezygnowano z języka klasycznych przewodników na rzecz nowocześnie budowanej informacji. Podstawą przekazu jest storytelling – opowieści angażującej emocje odbiorcy. Zwłaszcza w pandemii nabrała tempa promocja Mazowsza za pomocą lokalnych legend osadzonych w kontekście geograficznym, historycznym, kulturalnym, biograficznym… Dzięki tym podróżom, nawet jeśli tylko wirtualnym, wielu odbiorców tego przekazu zakochało się w opowieściach o Mazowszu i ich bohaterach.
Hasztag #Mazowsze
Znakiem rozpoznawczym projektów realizowanych pod szyldem Mody na Mazowsze są hasztagi. Od lat w ten właśnie sposób oznaczane są akcje, których owocem są cykle opowieści połączonych jakimś tematem lub hasłem. Czasami powstają dzięki temu osobne publikacje, na przykład internetowe przewodniki z zestawem pomysłów na wycieczki w określonej porze roku (#wiosennewędrówki czy #aktywneferienaMazowszu), wyprawy na dwóch kółkach (#roweroweMazosze) lub zwiedzanie konkretnego terenu (#nadbużańskakrainaspokoju). Działa to też w drugą stronę: nowy przewodnik staje się motorem cyklu krótszych publikacji (#industrialneMazowsze).
Jedną z takich akcji jest #poznajciemojeMazowsze. Dzięki temu hasztagowi można podzielić się swoimi odkryciami na Mazowszu albo wskazać ciekawe atrakcje leżące blisko miejsca swojego zamieszkania. Stanowi to później inspirację do przygotowania materiału i podzielenia się odkryciem z całą społecznością. Największą wartością projektu jest to, że podpowiedzi wypływają od mieszkańców regionu i odwiedzającego go turystów. Odzwierciedlają zatem to, czego ludzie szukają w turystyce.
Z ręką na pulsie
Zmienia się turystyka, zmienia się też Mazowsze. W ciągu 10 lat funkcjonowania Mody na Mazowsze rozwinęły się nowe sposoby podróżowania. W serwisie znalazło się więc więcej miejsca dla turystyki rowerowej. Rośnie infrastruktura kajakowa – pojawiły się opisy szlaków na rzekach Mazowsza. Samorządy coraz liczniej zagospodarowują tereny nad zalewami, jeziorami i rzekami – co było inspiracją dla numeru poświęconego wodnym atrakcjom Mazowsza. Dla miłośników kina i seriali są propozycje zwiedzania Mazowsza na Filmowo. Dla poszukujących wypoczynku blisko natury, ale z wygodami – przegląd najciekawszych glampingów.
Materiał partnera
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
3 grudnia 2025
Dlaczego IBAN zmniejsza ryzyko błędów przy transakcjach
Operacje finansowe zawsze wiążą się z ryzykiem pomyłek, szczególnie w przypadku przelewów…
0 Komentarzy3 Minuty
3 grudnia 2025
Warszawa uznana za najlepszą europejską destynacją biznesową i wypoczynkową. Paweł Moras: „Nagroda otwiera miastu drogę do kolejnych globalnych wydarzeń biznesowych”
Warszawa zdobyła tytuł „Best European Capital of MICE & Leisure 2026”, przyznany przez…
0 Komentarzy7 Minuty
2 grudnia 2025
Meksyk – egzotyczne wakacje dla każdego. Jak znaleźć najlepszą ofertę?
Jeszcze nie tak dawno za egzotyczne uznawano podróże w odległe rejony Europy, które…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty










