1 czerwca start kampanii Karkonosze – tak blisko, tak bezpiecznie

Od 1 czerwca ruszy kampania społeczna “Karkonosze – tak blisko, tak bezpiecznie”, której pomysłodawcą i koordynatorem jest Lokalna Organizacja Turystyczna w Szklarskiej Porębie. W całej Polsce zawiśnie 100 billboardów zachęcających do odwiedzenia Karkonoszy, ruszy też portal i akcja w mediach społecznościowych.
Partnerem akcji społecznościowej jest firma outdoorowa AMS, jeden z liderów reklamy outdoorowej w Polsce. Dzięki temu, że AMS udostępnia na miesiąc 100 swoich nośników za darmo, uczestnicy akcji poniosą tylko koszty druku billboardów I ich naklejenia. W wypadku billboardu o powierzchni 18 metrów kwadratowych koszty te wynoszą 360 zł netto (przy powierzchni 12 metrów kwadratowych – 235 zł netto).
Nie tylko billboardy
Koordynatorzy akcji zbierają obecnie budżet akcji, który ma wynieść minimum 100 tysięcy. 40 proc. z tego ma być przeznaczone na wspomniane billboardy, 40 na zbudowanie i funkcjonowanie strony internetowej, 20 proc. – na działalność w mediach społecznościowych.
Billboardy mają zawisnąć na miesiąc w największych polskich miastach od 1 czerwca. Strona, na której znajdą się “wizytówki” partnerów akcji (pierwsze już są) działać będzie co najmniej do 31 października.
Grzegorz Sokoliński, Przewodniczący Zarządu Lokalnej Organizacji Turystycznej w Szklarskiej Porębie, powiedział: “Jesteśmy koordynatorem akcji. Zainteresowanie jest duże, już dzisiaj chętnych jest ok. 70 podmiotów, spodziewam się, że przekroczymy setkę uczestników.
Ważne, że oprócz billboardów zachęcających do wizyty w Karkonoszach tworzymy stronę karkonosze.travel. Znajdą się na niej nie tylko wizytówki wszystkich partnerów (miast, hoteli, biur, atrakcji turystycznych), ale będzie to również strona sprzedażową. Turyści będą mogli na niej kupić produkty, pakiety turystyczne, będą mogli zrealizować bony turystyczne oraz vouchery. Drobne prowizje ze sprzedaży pozwolą nam opłacić funkcjonowanie strony po 31 października. Jesienią chcemy też powtórzyć akcję billboardową, nasi partnerzy – przede wszystkim stacje narciarskie – są tym już zainteresowani.”
Wspólnie można więcej
W komunikacie wysłanym do zainteresowanych przez Sokolińskiego możemy przeczytać m.in.: Uważamy, że w dobie kryzysu jest to ten moment, w którym warto zadziałać wspólnie, aby przyciągnąć największą ilość turystów, którzy pozwolą nam przeżyć.
Dlatego też, jednym z głównych naszych przesłań, musi być przekonanie potencjalnych klientów, iż pomimo tego, że kojarzymy się z masowym ruchem turystycznym, jesteśmy tym miejscem, w którym będą mogli wypoczywać w komforcie przestrzennym, a jednocześnie dającym im pełne możliwości aktywnego wypoczynku lub kontemplacji przyrody.
Zaproszenie w Karkonosze
Akcja według pomysłodawców ma wywołać zainteresowanie przyjazdem w Karkonosze,
– poinformować o wszystkich atrakcjach na stronie internetowej I w mediach społecznościowych
– pokazać piękno, atrakcje i oferty na zdjęciach i krótkich filmach w Instagramie.
– przedstawić na stronie internetowej partnerów akcji i ich oferty
Miłośnicy aktywnego wypoczynku z dużych miast
Organizatorzy chcę dotrzeć przede wszystkim do polskiego turysty, mieszkańców dużych aglomeracji (Warszawa, Poznań, Szczecin, Łódź, Wrocław, Katowice), miłośników, aktywnego wypoczynku (górskie wędrówki, rowery, bieganie), rodzin z dziećmi, ludzi zmęczeni długotrwałą izolacją.
Przypomnijmy, że zdaniem Michała Bobowca, członka zarządu województwa dolnośląskiego, odpowiedzialnego za sport, kulturę i turystykę regionu, Dolny Śląsk turystycznie może konkurować z Turcja i Grecją.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty










